מחלות זיהומיות

האם מחלת עור הקשורה ל-HIV משתנה לאחר טיפול ב-HAART ? (מתוך American Academy of Dermatology)

מחקר חדש בקרב אוכלוסיה אפריקאית אמריקאית גדולה, שפורסם במהדורת אפריל של American Academy of Dermatology, מצא כי מניפסטציות עוריות של HIV השתנו

בעידן של טיפול ב-HAART (highly active antiretroviral therapy).

במחקר השתתפו 897 חולי HIV, שביקרו בקליניקה דרמטולוגית בין השנים 1996-2002. המחקר חקר שכיחות וספקטרום של מניפסטציות עוריות של זיהומי HIV.

שני שליש מהנבדקים היו אפריקאים אמריקאים, דרכי ההדבקה העיקריות היו: מגע מיני (56.1% מהחולים) ושימוש בסמים IV (42.8% מהחולים). 61.1% מהחולים התחילו טיפול ב-HAART לפני הביקור הראשוני שלהם במרפאה הדרמטולוגית.

פוליקוליטיס הייתה מחלת העור הכי נפוצה שזוהתה ב-18% מהחולים. לאחר מכן, בשכיחות  יורדת הופיעו : condyloma acuminatum (יבלת גניטלית ב-11.5% מהחולים), seborrheic dermatitis (ב-10.6%), גרד עורי (xerosis cutis ב-9.7%) וזיהום דרמטופיטי ב-7.1%.

פוליקוליטיס אובחן ב-23.8% מהחולים עם רמת CD4 נמוכה מ-200 תאים ל-mm עם ספירות CD4 נמוכות יותר בהשוואה ל-12.9% מהחולים עם ספירות גבוהות יותר. Prurigo nodularis גם כן היה יותר נפוץ בקרב חולים עם רמות CD4 נמוכות, בעוד שחולים עם עומס נגיפי גדול מ-55,000 עותקים ל-ml פיתחו יותר גרד אדיופטי וקנדידיאס.

בקרב החולים המטופלים ב-HAART, ל-6.2% הייתה רגישות לאור בהשוואה ל-2.9% שלא לקחו את התרופות. גם Molluscum contagiosum הייתה יותר נפוצה בקרב חולים המטופלים ב-HAART (5.8% מול 2.6%), דבר שככל הנראה קרה בשל סינדרום התאוששות חיסונית.

עם התקדמות הטיפולים ב-HIV, סביר להניח שמניפסטציות עוריות ימשיכו להתפתח, דרושים מחקרים נוספים על מנת להעריך את אופי השינוי ושכיחותו.

J Am Acad Dermatol 2006;54:581-588

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה