מחלות זיהומיות

Telithromycin עדיף על Azithromycin כנגד חיידקי Strep בחולי סינוסיטיס (Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

מחקר חדש מצא כי Telithromycin עדיף על Azithromycin לטיפול ארדיקציה במקרי Streptococcus Pneuomoniae מהנזופרינקס במבוגרים עם Acute Maxillary Sinusitis     (AMS).

Ketolide פותחו כנגד זנים עמידים שהתפתחו בעקבות הטיפול במקרולידים ופניצילין. Telithromycin היה הראשון מבין תרופות אלו שאושר לטיפול בזיהומי דרכי נשימה עליונות שנרכשו בקהילה.

במחקר הנוכחי, החוקרים השוו ארדיקציה של S. Pnuemoniae בקרב 59 חולי AMS שטופלו ב-Azithromycin, ו-46 מטופלי Telithromycin. Azithromycin ניתן במינון של 500 מ”ג ליום, למשך 3 ימים, בעוד ש- Telithromycin ניתן במינון 800 מ”ג ליום, למשך 5 ימים.

לפני הטיפול, 67 פתוגנים אפשריים בודדו מ-57 חולים, כולל 32 שטופלו ב- Telithromycin ו-25 שטופלו ב-Azithromycin. כמעט מחצית מהפתוגנים הפוטנציאלים היו S. Pneumoniae, והפתוגן השני בשכיחותו היה Hemophilus Influenzae.

טיפול ב-Azithromycin הביא לירידה של 43% בשיעור הבידודים של S. Pnuemoniae מ-14 ל-8. בניגוד לזאת, בנוכחות Telithromycin, מספר הבידודים הללו ירד ב-94%, מ-17 מקרים ל-1 בלבד (P<0.01). שתי התרופות היו דומות ביעילותן לארדיקציה של פתוגנים אפשריים אחרים.

ב-4 מקרי S. Pneumoniae ובמקרה אחד של H. Influenzae התפתחה עמידות כנגד התרופה. כל חמשת המקרים הללו הופיעו במטופלי Azithromycin (P<0.05).

לסיכום, החוקרים טוענים כי דרושים מחקרים נוספים בכל הקשור למיקרוביולוגיה והשפעות Telithromycin בחולי AMS וזיהומים נשימתיים אחרים. המחקרים צריכים לבדוק אם Telithromycin מגביר את קצב ההחלמה ומקטין את שכיחות המזהמים הללו.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg 2006;132:442-445.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה