מחלות זיהומיות

ההוספיס האונקולוגי בשיבא בסכנת סגירה (דהמרקר-הארץ)

ע”פ כתבת תחקיר בדה-מרקר הארץ, ההוספיס האונקולוגי בשיבא תל השומר נמצא בסכנת סגירה. זאת משום, שקופות החולים (לפי הכתבה, בעיקר הכללית , ובניגוד למכבי) מגבילות מתן אישורים לחולים סופניים הזקוקים ומעוניינים בשהייה בהוספיס.

הסיבה, הפער בין עלות האישפוז היומי בהוספיס לבין עלות יום אישפוז במוסד גריאטרי היא 400 ש”ח (850 ש”ח לעומת 450 ש”ח). כיום, כך טוען מנכ”ל שיבא, ההוספיס פועל בתפוסה לא מלאה, דבר הגורם לשיבא הפסדים כספיים ניכרים ומעמיד את ההוספיס בסכנת סגירה. תגובת כללית היא שהכללית מעדיפה לאפשר לחולים סופניים לקבל את שירותי הוספיס בית. ע”פ מכבי הקופה אינה מגבילה או מונעת מאף חולה סופני המעוניין בכך להתאשפז בהוספיס.

לכתבה המלאה בדה-מרקר

הערת המערכת: אין ספק שההוספיס האונקולוגי הוא מוסד חשוב המעניק לחולים הסופניים ומשפחתם כמה שעות ורגעים של חסד בזמנים הקשים ביותר העוברים על החולה ומשפחתו. חלק מהחולים הסופניים שאינם מקבלים אישור להתאשפז בהוספיס מאושפזים בסופו של דבר במחלקות פנימיות או אונקולוגיות שעלותן הממוצעת (גם אם לוקחים בחשבון את ההנחה של ה-CAPING ) להערכתנו גבוהה מ-850 ש”ח ליום, כך שהשיקול של החיסכון כאן על חשבון איכות חיי החולה ומשפחתו לא לגמרי ברור כאן. במיוחד אם לוקחים בחשבון שבעוד שבהוספיס המטופל ויתר מראש על טיפולים “מצילי/מאריכי” חיים, הרי במחלקות אישפוזיות אחרות המטופלים עלולים/עשויים (תלוי בגישת הקורא…אך די ברור שלמטופלים שרצו לעבור להוספיס ולא קיבלו אישור זה יותר “עלול” מ”עשוי” ) גם לקבל טיפולים מאריכי חיים, שגם להם עלויות לא מבוטלות, ושאין בהם הרבה תועלת, ודאי לא לחולים סופניים שכל רצונם היה לסיים את חייהם בשלווה במקום שהכי מתאים לכך…אם אכן הכללית מונעת ומגבילה ממאושפזים שעומדים בקריטריונים את השהייה בהוספיס, יש לקוות שהמדיניות תשתנה בהקדם, לטובת כל הצדדים. גם לטובת הכללית…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה