מחלות זיהומיות

האם מדידת רגישות לאינסולין יכולה לחזות רעלת הריון? (מתוך Hypertension)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מארס של Hypertension, עולה כי שתי מדידות של רגישות לאינסולין יכולות לחזות איזה נשים הרות נמצאות בסיכון לפתח רעלת הריון.

רמות גבוהות של גלוקוז בסרום אחרי העמסת סוכר נצפו בנשים המועדות לפתח רעלת הריון. למרות זאת, לא כל המחקרים הראו קשר חיובי בין תנגודת לאינסולין ורעלת הריון, אולי היות והמדידות שימשו להערכת המשתנה הקודם.

במחקר השתתפו 829 נשים עם לחץ דם תקין. המחקר העריך את כוח הניבוי לרעלת הריון של שלושה מדדים של רגישות לאינסולין : מודל להערכת המוסטזיס בצום (ISHOMA), אינדקס בדיקת רגישות לאינסולין כמותי (ISQUICKI) רגישות לאינסולין עם גלוקוז אורלי (OGIS).

מבחני העמסת גלוקוז והערכת שלושת מדידות הרגישות לאינסולין בוצעו בשבועות 16-20 להפרייה ושוב בשבועות 26-30. התוצאות של שלושת המבחנים אימתו את המחקרים הקודמים, שהראו שרגישות לאינסולין יורדת עם התקדמות ההריון.

בסך הכללי, 6.4% נשים פיתוח רעלת הריון. ISHOMA ו- ISQUIKI היו פרדיקטורים משמעותים של רעלת הריון עם רגישויות הנעות בין 79% ל-88% וספציפיות של 97%. בניגוד לכך, הקשר בין OGIS לרעלת הריון היה חלש ולא נחשב כמנבא של רעלת הריון.

בהתחשב ברגישות ובספציפיות הגבוהה שלהם, מדדים אלה יכולים להיות יעילים בניבוי התפתחות רעלת הריון במהלך הריון מוקדם, עוד לפני, שהמחלה באה לידי ביטוי קליני.

Hypertension 2006;47:449-453

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה