מחלות זיהומיות

הקשר בין חיסון למנינגוקוק ובין Guillain Barre Syndrome (מתוך Mor Mortal Wkly Rep CDC Surveill Summ)

מממצאים שפורסמו בדו”ח השבועי של Morbidity and Mortality Weekly Report, עולה ל-8 מספר המקרים של Guillain-Barre Syndrome (GBS), שהופיעו לאחר Menactra Meningococcal Conjugate Vaccine (MCV4), לאחר שזוהו 3 מקרים נוספים.

למרות העליה במקרי GBS, ב-CDC ממשיכים להמליץ על MCV4 לאלו המצויים בסיכון גבוה למחלה מנינוגוקיאלית, כמו סטודנטים שנה ראשונה המתגוררים במעונות, טירונים, ומטיילים הנוסעים לאזורים אפידמיים או היפראנדמיים.

הקשר האפשרי בין החיסון ובין GBS זוהה לראשונה באקטובר 2005. באותו זמן, אובחנו 5 מקרים. בדו”ח הנוכחי, חוקרי CDC מתארים בפירוט שני מקרים נוספים מתוך 3 מקרים שזוהו בין אוקטובר 2005 ופברואר 2006.

במקרה הראשון מדובר בבחור צעיר בן 19, שהחל לסבול מנימול וחולשה בחלק הדיסטאלי של הגפיים, קשיי ריצה, וירידה במיומנות, 25 ימים לאחר חיסון MCV4. מבחנים אלקטרופיזיולוגיים מצאו כי מדובר ב-GBS, נשללו סיבות אפשריות אחרות לתסמינים הנוירולוגים. החולה טופל באימונוגלובולינים דרך הוריד, והחלים לחלוטין בתוך 8 שבועות מהופעת המחלה.

במקרה השני מדובר בבחור צעיר בן 17, המחלה הופיעה כבר לאחר 11 ימים מחיסון MCV4. טיפול באימונוגלובולינים דרך הוריד הביא להחלמה מלאה תוך שבועיים מהאישפוז.

כאשר השוו את שמונת מקרי GBS בעקבות חיסון MCV4, לשיעורים הצפויים של GBS באותה קבוצת גיל, לא נמצאה עליה משמעותית בסיכון, המעידה כי ייתכן והקשר היה מקרי בלבד.

ב-CDC ממשיכים להמליץ לדווח ל-VAERS (Vaccine Adverse Events Reporting System) על מקרים של GBS או תופעות לוואי משמעותיות אחרות, של חיסון MCV4 או כל חיסון אחר.

Mor Mortal Wkly Rep CDC Surveill Summ 2006;55:364-366.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה