מחלות זיהומיות

בעיות התנהגותיות והתפתחותיות נפוצות בילדים הנגועים ב- HIV (Pediatrics)

בעיות התנהגותיות וניקוד התפתחותי וקוגניטיבי נמוך נפוצים בקרב ילדים הנגועים ב- HIV.

ילדים הנגועים ב- HIV נמצאים בסיכון גבוה לליקויים נוירולוגים ונוירו-התפתחותיים, אולם ההשפעה של HIV על תופעות התנהגותיות ספציפיות אינה מובנת דיו.

צוות חוקרים בניו-יורק אפיין את הפרופיל ההתנהגותי והקוגניטיבי ב- 247 ילדים חולים הן קלינית והן חיסונית ב- HIV יציב, אשר טופלו בעבר בתרופות נוגדות רטרו-וירוסים.

ילדים עם הערכה התחלתית ברת תוקף רשמו ניקוד נמוך משמעותית בהשוואה לניקוד הממוצע של 100 ילדים באוכלוסיה הכללית עבור הערכה קוגניטיבית.

בהתבסס על תוצאות מהערכת סקאלת ההורה ע”ש קונרס (CPRS), 16% מהילדים סווגו כבעלי בעיה התנהגותית וניהולית, 25% סווגו כסובלים מבעיות למידה, 28% אובחנו לנטייה פסיכוסומטית, 19% אובחנו כאימפולסיבים היפראקטיבים, 8% סווגו כבעלי בעיות חרדה ו- 20% סובלים מהיפראקטיביות (ADHD).

ילדים עם ספירת תאי CD4 הנמוכה מ- 600 למילימטר מעוקב היו בעלי נטייה מוגברת לבעיות התנהגותיות בהשוואה לילדים עם ספירה גבוהה יותר של תאי CD4.

לילדים עם ניקוד IQ גבוה היתה נטייה מופחתת לבעיות למידה או התנהגות הקשורות ל- ADHD


האתיולוגיה לאב-נורמליות ההתנהגותית בילדים הנגועים ב- HIV הינה מולטי-פקטוריאלית, הכוללת חשיפה לסמים אצל ההורים, אווירה משפחתית קשה, רמת חינוך מטרנלית, חשיפה לעופרת, תזונה ועוני.


לדיווח במדסקייפ

Pediatrics 2006;117:763-770

הערת מערכת: בקרוב נביא במסגרת הג’ורנאל קלאב הפדיאטרי ראיון שקיימנו עם פרופ’ דני אנגלהרד, מנהל מחלקת הילדים בהדסה עין כרם המספר בראיון על הגישה הרב תחומית שבה הם עושים שימוש במסגרת הטיפול בילדים עם HIV על רקע הבעיות המתוארות בסקירה זו.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה