מחלות זיהומיות

טבליות אפינפרין תת-לשוניות מעלות הבטחה בטיפול באנפילקסיס

מחקר שהוצג במהלך המפגש השנתי של ה-American Academy of Allergy, Asthma and Immunology מעיד כי יתכן שניתן לתת אפינפרין תת-לשונית כטיפול חרום באנפילקסיס.

במודל ארנבת, גרם מתן טבליה תת-לשונית חדשה המפורקת במהירות ומכילה 40 מ”ג אפינפרין להופעת ריכוזי אפינפרין בפלסמה, הדומים לאלה שהופיעו במתן זריקה תוך-שרירית לירך של 0.3 מ”ג אפינפרין, המהווה את טיפול החרום המומלץ כיום באנפילקסיס.

במחקר מסוג cross-over נבדק מתן טבליות תת-לשוניות המכילות 0, 10, 20 ו-40 מ”ג אפינפרין למשך 5 דקות, ו-EpiPen הוזרק לשריר הירך. דם נאסף לפנימתן התרופה ובזמנים שונים לאחר מכן, עד ל-180 דקות לאחר הטיפול.

האזור מתחת לעקומת הריכוז בפלסמה ליחס לזמן (AUC) של הטבליות המכילות 0, 10 ו-20 מ”ג אפינפרין לא נבדלו באופן מובהק זה מזה, אך היו נמוכים באופן מובהק (p < 0.05) מה-AUC של טבלית ה-40 מ”ג ושל מתן EpiPen.

ה-AUC, הריכוז המקסימלי בפלסמה ומשך הזמן עד להופעת הריכוז המקסימלי בפלסמה היו דומים במתן 40 מ”ג אפינפרין מתחת ללשון ובהזרקה תוך ורידים של EpiPen.

אחד החוקרים, ד”ר Simons, מסביר בראיון כי במידה וגישה טיפולית זו תצליח יוכלו החולים במצב זה להשתמש בטבליה תת-לשונית במקום במזרק לשימוש עצמי. הוא מוסיף כי כעת יש לבחון את פורמולצית הטבליה בבני אדם וכי היא עשויה לספק טיפול חרום לא פולשני באנפילקסיס.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה