מחלות זיהומיות

Wet Wraps אינם עדיפים על הטיפול הסטנדרטי ל-Atopic Eczema (מתוך Arch Dis Child.)

במחקר חדש של ילדים עם אקזמה מתונה עד קשה, צורת לבוש המכונה “Wet Wraps” לא נמצאה עדיפה על פני הטיפול המסורתי לשיפור חומרת המחלה. יתרה מזאת, Wet Wraps היו קשים יותר ליישום ונמצאו קשורים במספר גדול יותר של זיהומי עור.

בשיטה זו, תחליבים קונבנציונאלים וסטרואידים מקומיים ניתנים לאזורים הנגועים, ולאחר מכן מכוסים בתחבושת סופגת, טובולרית ורטובה, המשמשת לאטימה.

בהתבסס על התוצאות המעודדות בשיטת Wet Wraps, החוקרים החליטו להשוות אותה עם הטיפול המסורתי, הדומה אך אינו כולל את הביגוד החיצוני הרטוב, במחקר שכלל 45 ילדים.

הטיפול הקונבנציונאלי ניתן לפחות 3 פעמים ביום, בעוד ש- Wet Wraps בוצע פעם אחת ביום, למשך 12 שעות ומעלה. מדד SCORing Atopic Dermatitis (SCORAD) שימש בכדי להעריך את חומרת המחלה במהלך 4 שבועות המחקר.

שני הטיפולים הביא לשיפור משמעותי ודומה בחומרת המחלה. מדד SCORAD ירד מ-53 ל-24 בקרב מטופלי Wet Wraps, ומ-41 ל-17 בקרב המשתתפים שקיבלו טיפול קונבנציונאלי. ההשפעה של סטרואידים מקומיים ששימשו בכל אחת מהקבוצות היתה דומה.

5 ילדים שטופלו באמצעות Wet Wraps  קיבלו טיפול אנטיביוטי לזיהומי עור, לעומת אף אחד מהילדים בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי (P=0.05). אחיות ויתר אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בחולים הסכימו כי Wet Wraps היתה קשה יותר ליישום מאשר הטיפול הקונבנציונאלי.

למרות שייתכנו מצבים קליניים בהם Wet Wraps יהוו אופציה טובה, החוקרים לא מצאו יתרון כלשהו של Wet Wraps על פני הטיפול הקונבנציונאלי, כאשר ניתנו לתקופה של 4 שבועות, ומעט חסרונות.

Arch Dis Child. 2006;91:164-168

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה