מחלות זיהומיות

תוצאות דלקת ריאות אינן משתפרות עם מספר רופאים גדול או עומס מקרים (Annals of Internal Medicine)

הקשר האינטואיטיבי בין כמות ותוצאות הנראה במצבים תרופתיים וכירורגיים שונים, אינו תופס במקרים של דלקת ריאות. מספר גדול יותר של רופאים ושל מקרים אינו מתורגם לתוצאות טובות יותר.

למעשה, בנוכחות מקרים רבים יותר של דלקת ריאות, ההיצמדות לטיפול המומלץ נמוכה יותר.

הממצאים מבוססים על נתונים שנאספו מ-3243 בתי חולים שהשתתפו במחקר שנערך בין 1998-1999. בניתוח התוצאות נכללו 13,480 חולים עם דלקת ריאות, שטופלו ע”י 9741 רופאים.

לעומס המקרים לא היתה כל השלכה על קווי הזמן של מתן האנטיביוטיקה או לקיחת תרביות דם, אך עומס מקרים היה קשור בשיעורים נמוכים יותר של בדיקות סקר לזיהומי –Influenza ו-Pneumococcal. Caseload של דלקת ריאות בבית החולים היתה קשור בקשר הפוך בסיכוי למתן אנטיביוטיקה 4 שעות מהאישפוז. עם זאת, בחירת האנטיביוטיקה, תרביות דם, ושיעורי החיסון לא הושפעו.

מספר הרופאים לא השפיע על שיעורי התמותה בבית החולים או שיעורי התמותה תוך 30 ימים, בעוד שגודל בית החולים היה קשור ישירות לתמותה בבית החולים, אך לא היה קשור עם שיעורי התמותה תוך 30 ימים.

נפח הוא אינו פקטור משמעותי בקביעת איכות הטיפול בדלקת ריאות או תוצאותיו. מאמצים לשיפור האיכות צריכים להתמקד בשיפור קווי הזמן של מתן האנטיביוטיקה, בעיקר במוסדות גדולים, ולשפר את שיעורי החיסונים בבית החולים.

Ann Intern Med 2006;144:262-269.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה