מחלות זיהומיות

טיפול בריפמפין-פירזינמיד קשור בפגיעה כבדית חמורה (Clin Infect Dis)

לפי מחקר חדש, טיפול בזיהום שחפת לטנטי עם ריפמפין (rifampin) ופירזינמיד (pyrazinamide), קשור בפגיעה כבדית חמורה ואף קטלנית.

בראיון לרויטרס אומר אחד החוקרים, שהטיפול בריפמפין ובפירזינמיד כבר לא מהווה את החלופה המועדפת לטיפול בשחפת לטנטית, במטופלים שאינם מסוגלים לסבול את הטיפול באיזוניאזיד (INAZID). ההנחיות המעודכנות של ה- CDC והאגודה אמריקאית לרפואת החזה, ממליצות שלא להשתמש בשילוב זה כטיפול בזיהום שחפת לטנטי.

החוקרים בדקו 50 דיווחים, על מטופלים שנפטרו או שאושפזו בשל פגיעה כבדית, בחודש שלאחר קבלת הטיפול בריפמפין-פירזינמיד. בכל 50 המקרים, הפגיעה הכבדית יוחסה לטיפול בריפמפין-פירזינמיד. שנים עשר מטופלים נפטרו בשל הפגיעה הכבדית.

החוקרים מדווחים, כי תסמינים של הפטיטיס הופיעו 38 ימים בממוצע אחרי התחלת הטיפול, ועלייה ברמות האמינוטרנספרזות אל מעל לתחום תקין, התרחשה 36 ימים בממוצע אחרי התחלת הטיפול.

רוב המטופלים קיבלו טיפול יומי בריפמפין-פירזינמיד, ובמטופלים אלו התסמינים הופיעו מוקדם יותר מאשר במטופלים שקיבלו טיפול פעמיים בשבוע (34 ימים לעומת 60 ימים אחרי תחילת הטיפול בממוצע).

החוקרים הסיקו, כי יש להימנע ממתן של טיפול משולב בריפמפין ובפירזינמיד, למטופלים עם זיהום שחפת לטנטי. למטופלים שאינם סובלים טיפול באיזוניאזיד, ניתן לתת ריפמפין פעם ביום במשך 4 חודשים.

Clin Infect Dis 2006;42:346-355.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה