מחלות זיהומיות

חשיפה ל-NO2 בבית מחמירה את מצב האסטמה בילדים המתגוררים בבתים משותפים (Am J Respir Crit Care Med)

מחקר חדש מעיד כי חשיפה ל-NO2 במקומות סגורים, אפילו ברמות נמוכות מהסטנדרט שנקבע על-ידי ה-Environmental Protection Agency בסביבה החיצונית, עלול להשרות סימפטומים נשימתיים בילדים המתגוררים בבתים משותפים.

החוקרים מסבירים כי חשיפה כרונית ל-NO2 בבית מהווה בעיה בריאותית ציבורית גם משום שביותר ממחצית משקי הבית בארצות-הברית מצוי מקור NO2, לרוב מתקן בישול על גז.

בכדי לקבוע האם חשיפה ל-NO2 בתוך הבית עלולה להשפיע על הסימפטומים הנשימתיים בילדים אסמטיים, החוקרים מדדו את רמות הגז בבתים והעריכו את הסימפטומים בקרב 728 נבדקים.

לאחר התחשבות בשונות הנובעות מגורמי בלבול שונים, נמצא קשר מובהק סטטיסטית בין מגורים בבית משותף עם תנור גז או רמות גבוהות של NO2 לבין סימפטומי האסטמה.

בקרב נבדקים המתגוררים בבתים משותפים, העלתה חשיפה לתנור גז את הסיכונים לצפצופים, עצירת נשימה בשינה, והתכווציות בחזה פי 2.27, 2.33, ו-4.34, בהתאמה. כמו כן, כל עליה בשיעור של 20 חלקיקים לביליון ברמות ה-NO2 העלתה את הסיכונים לצפצופים ולהתכווצויות בחזה פי 1.52 ו-1.61, בהתאמה.

החוקרת הראשית, ד”ר Belanger, מציינת כי מדובר במחקר הגדול ביותר שבחן את השפעות ה-NO2 על ילדים חולי אסטמה. היא מסבירה כי אוכלוסית המחקר היתה מגוונת למדי וכללה ילדים ממוצא שונה המתגוררים בבית פרטי או בבנין משותף, וילדים המתגוררים באזורים עירוניים או מחוץ לעיר, והקשר בין NO2 לבין סימפטומים נשימתיים נמצא רק בקרב ילדים המתגוררים בבתים משותפים.  

לידיעה במדסקייפ

Am J Respir Crit Care Med 2006;173:297-303.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה