מחלות זיהומיות

עליה גדולה בשיעורי התמותה בשל שחמת כבד בבריטניה (Lancet)

חוקרים מדווחים כי עם העליה בצריכת האלכוהול, גוברים שיעורי התמותה בשל שחמת כבד באופן קבוע בבריטניה, ובמיוחד בסקוטלנד, בעוד השיעורים פוחתים במידנות מערב ארופה האחרות.

על-פי התיעוד, צריכת האלכוהול בבריטניה הוכפלה בין השנים 1960 ל-2002, מציינים החוקרים. הם משייכים לכך את הירידות במחירי האלכוהול, את העליה בזמינותו, ואת קידום המכירות הרב על-ידי תעשיית האלכוהול.

בכדי לבדוק האם עליה זו משפיעה על התמותה בשל שחמת כבד, בחנו החוקרים מידע שהתקבל ממאגר המידע של ארגון הבריאות העולמי, עד לחודש אוגוסט בשנת 2005.

החוקרים מצאו כי באנגליה נמצא שיעור התמותה הנמוך ביותר בשל שחמת כבד, מבין מדינות מערב ארופה, בין השנים 1957-1962. עליה קבועה בתמותה בשל שחמת כבד הואצה במהלך שנות ה-80, והואצה שנית החל משנת 1990 ועד לשנת 2002. מאז התקופה 1954-1950, עלה שיעור התמותה פי 5 בקרב גברים בבריטניה, ופי 6 בסקוטלנד. בקרב נשים, עלה שיעור זה פי 4.

החוקרים מציינים כי בסקוטלנד נמצא אחד משיעורי התמותה הגבוהים ביותר בשל שחמת כבד, בקרב מדינות מערב ארופה.

במדינות אחרות במערב ארופה, לעומת זאת, שיעורי התמותה הגיעו לשיאם בשנות ה-70 המוקדמות ולאחר מכן פחתו בכ-30%-25%.

החוקרים מציינים כי שיעורי התמותה שנתקבלו בבריטניה יכולים להקשר גם למגפת ה-hepatitis C בקרב המשתמשים בסמים בהזרקה. אולם, העובדה כי שכיחות תופעה זו עלתה גם ביתר מדינות מערב ארופה יחד עם ירידה בשיעורי שחמת הכבד עומדת בסתירה לתאוריה זו.

במאמר פרשנות מצורף מואשמת ממשלת בריטניה בכשלון לטפל בבעית העליה בצריכת האלכוהול. החוקרים מציינים כי נדיר למצוא מחקרים שנערכו בבריטניה בספרות הבינלאומית המפותחת העוסקת בהשפעות של מדיניות צריכת האלכוהול.

Lancet 2006;367:10-11,52-56.

הערת מערכת: נתון שצריך להדאיג גם אותנו לאור מגמת העלייה בשיעור והיקף צריכת האלכוהול גם בארץ בשנים האחרונות
<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה