מחלות זיהומיות

שרון עריין מצב קריטי אך נצפה ב-CT שיפור קל בגודל הבצקת (הודעת הדסה ומקורות נוספים)

העדכון האחרון שנמסר היום ב-18:00 ע”י פרופ’ שלמה מור יוסף, מנכ”ל הדסה מצביע על יציבות במצבו של רה”מ שרון, וכפי שהגדיר “שיפור קל בתמונת ה-CT שהתבטא בירידה בגודל הבצקת “. ביתר פירוט ציין שהמדדים שנבדקים באופן רציף (לחץ תוך גולגלתי, לחץ דם, הפרשת שתן) נראים בתחום הנורמה.

עם זאת, הדגיש מור יוסף שמדובר עדיין במצב קריטי וששרון טרם יצא ממצב המסכן חיים בו הוא מצוי מרגע שהחל האירוע ביום רביעי בלילה.

מחר בבוקר (יום א’) אמורים המומחים המטפלים בשרון להתכנס להתייעצות, כנראה לאחר ביצוע CT נוסף, ולהחליט על המשך הטיפול, כשעל הפרק תעלה כמובן שאלת קצב הורדת המינון של התרופות השומרות אותו כל העת בהרדמה עמוקה.

מור יוסף לא היה מוכן להתייחס לשאלת הסבירות של הסיכויים של שרון לתפקוד נורמלי או סביר והדגיש כי הצוות הרפואי מתמקד כעת בהצלת חייו של שרון. מור יוסף ציין את התמיכה שמקבלת הדסה מבתי חולים אחרים ואף הזכיר הודעת תמיכה מאת יו”ר ההסתדרות הרפואית.

יש לכך אולי חשיבות לאור הביקורת שהושמעה באמצעי תקשורת שונים ע”י רופאים על מהלך הטיפול בשרון, אם כי יש להדגיש שכל דברי הביקורת שהושמעו התייחסו לטיפול שקיבל או לא קיבל שרון עד הגיעו להדסה. 

לדיווח ב-YNET המאפשר גם צפייה בהודעת פרופ’ מור יוסף – נא להקליק כאן.

כידוע גם העולם הרחב מגלה עניין עצום באירוע הרפואי של שרון. החלטנו להביא לפניכם דיון טלויזיוני שהתקיים ב-CNN שבו הנוירולוג אמריקאי , ד”ר רלף סאקו, מסביר בראיון את האירוע שעבר שרון, סיכויי החלמתו ועוד. (אפשר להגיע לצפייה בדיון גם מקישור זה )

באשר להערכות המושמעות ע”י מומחים בערוצי התקשורת השונים, דומה שיש צורך בלהעיר משהו. בשנים האחרונות אנו מדגישים יותר ויותר את החשיבות של רפואה מבוססת עובדות, evidence base medicine או EBM. בכל debate שמתקיים בכנס רפואי כלשהו, בכל הצגה של ג’ורנאל קלאב במחלקות, המציגים והטוענים מציגים תמיד עמדות והערכות המבוססות על מחקרים קליניים ומידע מבוקר כזה או אחר. משום מה, מרבית המומחים (אגב, לא כולם מומחים בתחום הספציפי של נוירולוגיה או נוירוכירורגיה…)  שהתארחו באולפנים השונים לא “דיברו בשפת ה-EBM “. נראה שהחשיפה התקשורתית והעובדה שקהל המאזינים והצופים אינו מקצועי גרמו לדוברים להישמע לעיתים כפרשנים הפוליטיים שישבו עמם ביחד באולפן…נראה לנו שהתייחסות של מומחים המתייחסים למצבו של שרון בפרספקטיבה של מחקרים שנערכו בחולים באירועים דומים, הייתה יכולה להיות בעלת תרומה רבה יותר הן לצופים והן לעולם הרפואה. הבאנו את הקישור ל-CNN מכיוון שהתרשמנו שדווקא שם הסברי המומחה הסתמכו יותר על EBM…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה