מחלות זיהומיות

עשירים חיים יותר מעניים ? (הארץ)

הכותרת הראשית של עיתון “הארץ” הבוקר הייתה של תוצאות מחקר זה. אז אולי באמת הבריאות והחברה עולים לראש סולם העדיפויות ? (הכותרת הראשית הבאה אחריה הייתה על מסיבת העיתונאים בה הוצג התיק הרפואי של ראש הממשלה שרון…).

מכל מקום, ע”פ המחקר, נתונים שאולי אינם מפתיעים, אך בהחלט מהווים ביסוס נוסף לקביעה שליכולת הכלכלית יש השפעה על תוחלת החיים. במחקר שנערך 15 שנה נעשה מעקב אחר 1900 קשישים ירושלמים. המימצאים העיקריים כללו:


  • שיעור ההישרדות לאורך 15 שנות המעקב בקרב הקבוצה שהוגדרה כבעלת מצב כלכלי טוב הייתה 71% , לעומת 56% בקבוצה שמצבה הכלכלי הוגדר כקשה.

  • גם בפרמטרים אחרים כמו יכולת קוגנטיבית נשמרו הפערים: בקבוצת האמידים שיעור הפגיעה הקוגנטיבית הי 25% לעומת 70% בקבוצה במצוקה כלכלית

  • נמצא מיתאם חיובי בין יציאה מהבית למצב בריאותי

נתוני המחקר שנערך ע”י פרופ’ שטסמן הוצגו בכנס בנושא הזקנה שהתקיים לאחרונה.

לכתבה המלאה ב”הארץ”

מחקר זו הוא הזדמנות להפנות אתכם למס’ סקירות שפורסמו אצלנו בהקשר זה:

הערת המערכת: יהיה מעניין לנתח את המחקר כשיתפרסם במלואו ולבחון גם את הסיבות לתמותה בקבוצות הסוציו-אקונומיות השונות. הבדלים בשיעורי תמותה “טבעית” בין קבוצות סוציו-אקונומיות יהיו צפויים ו”מקובלים”. אך הנתון יהיה קשה ובעייתי הרבה יותר, מבחינת בריאות הציבור ומדיניות הבריאות הלאומית, אם הנתונים יצביעו על כך שהאוכלוסיה במצוקה כלכלית פשוט מקבלת טיפול רפואי פחות טוב… 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה