מחלות זיהומיות

Azathioprine עשוי להפחית פגיעות מח חדשות בטרשת נפוצה (Arch Neurol)

Azathioprine מפחית פגיעות מח חדשות בחולים עם טרשת נפוצה (MS), על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון דצמבר של Archives of Neurology.

מחקרים קלינים רבים הראו יעילות תרופות חדשות, כמו אינטרפרון בטא, בשינוי המהלך הקליני של הצטברות פגיעות מח חדשות בחולי MS, אך בחולים רבים תרופות אלו מראות יעילות  נמוכה או חוסר יעילות והן אינן סבילות היטב. Azathioprine היא תרופה אימונוסופרסיבית המפחיתה אחוזי התדרדרות בחולי MS, אך היעילות בדיכוי פגיעות מח חדשות לא הוערכה מעולם.

14 חולים עם MS במשך קצר ולפחות 3 פגיעות מח מוגברות גדוליניום (Gd+) אשר נצפו 6 חודשים לפני הטיפול קיבלו azathioprine, עד 3 מ”ג לק”ג ליום, עם התאמות מינון בהתבסס על מספר לימפוציטים בדם והיארעות תופעות לוואי. התוצאות הראשוניות היו פגיעות מח Gd+ שאותרו ב-MRI חודשי למשך 6 חודשים במהלך הטיפול, ופגיעות T2 חדשות במהלך אותה תקופה ואחרי 6 חודשים נוספים.

לאחר הטיפול, מספר פגיעות Gd+ ממוצע ונפח ל-MRI היה 0 (P < .001 לשניהם), ולכן ירידה של 50% או יותר במספר פגיעות Gd+ ב-12 (86%) מ-14 החולים (P < .01). היתה ירידה שווה במספר פגיעות T2 חדשות (P < .02), שנשמרה במהלך התקופה הנוספת.

מינון azathioprine ממוצע היה 2.6-2.8 מ”ג לק”ג ליום, שהפחית ספירת לימפוציטים ממוצעת בדם ל-57% מערך הבסיס. תופעות לוואי היו חולפות או הפיכות עם התאמות המינון.

המחקר מציע לראשונה כי azathioprine, הניתן במינונים מדכאי לימפוציטים, יעיל בהפחתת פגיעות מח חדשות דלקתיות וסביל היטב. המימד של דיכוי הפגיעות שנצפה במחקר הנוכחי דומה לזה שנראה עם IFNs שונים, דבר המצביע על כך שהשפעות הטיפול של azathioprine על הצטברות פגיעות מח כנראה שווה לזו של תרופות אלו ומציע כי שווה לתכנן מחקרים קלינים בשלב 3 המשווים ישירות יעילות azathioprine עם זו של IFNs.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה