מחלות זיהומיות

האם הגבלת שעות עבודה של מתמחים ברפואה פנימית משפיעה לטובה על יכולתם והרגשתם ? (Arch Intern Med)

ע”פ מחקר המתפרסם בגיליון דצמבר של Arch Intern Med הגבלת מס’ שעות העבודה של מתמחים במחלקות פנימיות הביאה לשיפור בשביעות הרצון וירידה בשיעור המדווחים על שחיקה ועייפות מחד, אך מאידך גם לפגיעה קלה באיכות הטיפול בחולים, וברמת הלימוד של המתמחים.

המחקר נערך בעקבות החלטה על הגבלת שעות עבודה של מתמחים -WHLs (ר”ת של work-hour limitations ) שנכנסה לתוקף ביולי 2003 ומטרתו הייתה לבחון את ההשפעה של הגבלת שעות העבודה על איכות חייהם של הרופאים והמטופלים.

החוקרים ערכו סקר מפורט שמולא ע”י 118 מתמחים, אשר תוצאותיו השוו לסקר קודם שנערך טרם יישום השינויים בהיקף שעות העבודה.

נמצא שבהשואה לסקר משנת 2001, הייתה עלייה בשיעור המתמחים שהביעו שביעות רצון מהקריירה המקצועית שלהם (מ-66% ל-80%), וירידה בשיעור המתמחים המדווחים על שחיקה ועייפות נפשית (ירידה מ-53% ל-40%).

שיעור מעט גדול יותר מהמתמחים ציין שהשפעת הגבלת שעות העבודה היה בעל אפקט שלילי על המטופלים מאשר אלו שציינו שההגבלה השפיעה לטובה (37% ו-29% בהתאמה), כשהשאר – 34% , טענו שלהגבלה לא הייתה השפעה.

47% סברו שלהגבלת השעות הייתה השפעה שלילית על פיתוח השכלתם המקצועית, לעומת 32% שסברו שלהגבלה הייתה דווקא השפעה חיובית, כשהשאר, 21% סברו שלהגבלה לא הייתה השפעה כלל.

בסה”כ מרבית המתמחים, 65% , תמכו בהגבלת השעות.

החוקרים מסכמים כי נתוני הסקר מצביעים על כך שלהגבלת השעות השפעה חיובית על מצבם של המתמחים, המלווה כנראה בפגיעה במצב המטופלים והשכלת המתמחים.

Arch Intern Med. 2005;165:2601-2606.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה