מחלות זיהומיות

הצעת חוק החולה הנוטה למות אושרה ע”י הכנסת (הארץ)

ע”פ דיווח ב”הארץ” היום, הכנסת אישרה את הצעת החוק המתירה לחולה סופני להמנע מקבלת טיפול רפואי.

ע”פ החוק, חולה סופני מעל גיל 17, המסוגל להביע רצונותיו, ושאינו רוצה שחייו יוארכו, ימנע ממנו הטיפול מאריך החיים (כמו מכונת הנשמה למשל).

הגדרת חולה סופני לפי החוק היא חולה שהערכת תוחלת חייו הנותרת היא פחות מ-6 חודשים. יש בחוק גם התייחסות לחולה שאינו מסוגל להביע רצונו במידה והשאיר הנחיות כתובות לפני כן על גבי טופס בקשה ספציפי המוגדר בחוק.

נקודה חשובה נוספת העולה מהחוק היא שעל הרופא המטפל ליידע את המטופל על מצבו הסופני ולהביא לידיעתו את האפשרות לבקש אי ביצוע טיפול רפואי בו.

לכתבה המלאה בהארץ

הערת המערכת: החוק יהווה כנראה פיתרון הולם לחולים שעד כה היו זקוקים לפסיקת דין כדי למנוע המשך טיפול בם. מנגד, הוא ודאי יעורר בעיות רבות. החובה למשל להביא לידיעת החולה את מצבו הסופני היא ודאי בעייה מורכבת ולא בטוח שתתאים ותהיה נכונה ומקובלת בכל המקרים, לכל החולים.

לפני למעלה משנה הצגנו במסגרת הג’ורנאל קלאב מחקר מה-BMJ שבחן את עמדות החולים הסופניים באשר למידע הנמסר להם. מעיון במחקר אפשר לראות שמדובר בסוגייה בהחלט מורכבת ולא פשוטה. לעיון למאמר – נא להקליק כאן .

למאמר המקורי ב-BMJ :

What do patients receiving palliative care for cancer and their families want to be told? A Canadian and Australian qualitative study

Peter Kirk, Ingrid Kirk, Linda J Kristjanson, BMJ  2004;328:1343 (5 June), doi:10.1136/bmj.38103.423576.55 (published 19 May 2004)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה