מחלות זיהומיות

cefuroxime axetil לעומת פלצבו בטיפול בילדים הסובלים מזיהום אקוטי במערכת הנשימה ועדויות לסינוסיטיס (Acta Paediatr)

על-פי תוצאות מחקר אקראי ומבוקר, מתן cefuroxime axetil איננו עדיף על פני מתן פלצבו בטיפול בילדים הסובלים מזיהום אקוטי במערכת הנשימה עם ממצאים המעידים על סינוסיטיס.

מטרת המחקר היתה להעריך את יעילות הטיפול האנטיביוטי בילדים שהגיעו לקבלת טיפול רפואי בשל זיהום בדרכי הנשימה ונמצאו בהם עדויות לסינוסיטיס בבדיקות הדמיה.

במחקר השתתפו 82 ילדים (בגילאי 4-10 שנים) שסבלו מסימפטומים נשימתיים ונתקבלו בהם ממצאי אולטרא-סונוגרפיה המעידים על rhinosinusitis אקוטית. ממצאי הסינוס אומתו באמצעות תמונות רנטגן.

הנבדקים חולקו באקראי ובאופן כפול סמיות לקבלת cefuroxime axetil במינון של 125 מ”ג בקפסולות פעמיים ביום במהלך 10 ימים או לקבלת פלצבו. מדדי התוצאה העיקריים היו החלמה מלאה בתוך שבועיים והעדר המצאות סימפטומים או הופעת סיבוכים לתקופה ממושכת.

72 (88%) מהילדים השלימו את תקופת המעקב במחקר. ממצאי הסינוסיטיס באולטרא-סאונד אומתו באמצעות צילומי רנטגן ב-65 (90%) מתוך 72 החולים. שיעור הילדים שבהם הושגה החלמה מלאה עד ליום ה-14 היה דומה בשתי הקבוצות (הבדל של 6%, ערך 95%CI, -16% to 29%).

כמו-כן, לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בשיעור הילדים שנמנעה בהם מחלה ממושכת והופעת סיבוכים בין שתי הקבוצות (הבדל של 7%, ערך 95%CI, -9% to 24%).

החוקרים מסיקים כי מתן cefuroxime axetil במהלך 10 ימים איננו מעלה יתרון קליני בילדים הסובלים ממחלה אקוטית במערכת הנשימה שמתקבלים בהם ממצאי הדמיה המעידים על סינוסיטיס אקוטי.

Acta Paediatr 2005 Sep;94(9):1208-13.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה