מחלות זיהומיות

טיפול פריודנטלי עשוי למנוע לידה מוקדמת בנשים הרות ? (Journal of Periodontology)

ע”פ מחקר חדש המתפרסם ב-Journal of Periodontology קיים קשר משמעותי ומובהק בין דלקת חניכיים ולידה מוקדמת, וזאת לאחר ניטרול של גורמי סיכון נוספים הגורמים ללידה מוקדמת ולהולדת פג.

טיפול פרידודנטלי המפחית את חומרת והיקף דלקות החניכיים עשוי להוות דרך יעילה להפחתת שיעור הלידות המוקדמות, מסכמים החוקרים. ע”פ המחקר, שבוצע בצי’לה,  טיפול פריודנטלי הפחית את שיעור הלידות המוקדמות של פגים ב-69% בנשים הרות שסובלות מדלקת חניכיים.

מחקר זא תואם תוצאות מחקרים דומים שמצאו קשר בין טיפול פריודנטלי להפחתה בסיכון של לידה מוקדמת.

באופן אידיאלי, היה רצוי שנשים תתחלנה את הריונן ללא דלקת חניכיים ויש בהחלט לעודד אותן לשמירה על הגיינת פה גבוהה במיוחד בסמוך למועד ההריון המתוכנן. ואולם, במידה ויש איבחון של דלקת חניכיים במהלך ההריון, יש לבצע טיפול מוקדם ככל האפשר כדי להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת.

אמנם לא ברור מהו הקשר הביולוגי בין דלקת החניכיים ללידה המוקדמת, אך ברור שטיפול בדלקת הוא אפשרי, קל לביצוע וללא תופעות לואי להריון עצמו. לטיפול כזה יש גם משמעות כלכלית רבה שכן הריון מוקדם כרוך בעלויות גבוהות למערכת הבריאות.

במחקר עצמו השתתפו 870 נשים עם סיכון נמוך ללידה מוקדמת. בכולן בוצעה בדיקת פה מלאה לאיתור דלקות חניכיים בתחילת המחקר וכן מאפיינים נוספים כמו רמת היגיינת פה, פלאק, דימומים ועוד.

הנשים חולקו ל-2 קבוצות: קבוצת ביקורת וקבוצת טיפול. בקבוצת הטיפול בוצעו טיפול פריודנטלי לפני השבוע ה-28 להריון, וטיפול תחזוקתי מידי 2-3 שבועות עד ללידה. הטיפול הפרדיודנטלי כלל הוראות לבקרה על רמת הפלאק, ודירוג רמת דלקת החניכיים, גמו גם ביצוע טיפול בהתאם עם כלורוקסידין בריכוז של 12% מידי יום.

נשים בקבוצת הביקורת עברו רק בדיקות במהלך ההריון.

כאמור , בקבוצת הטיפול הפעיל מס’ הנשים שעברו לידה מוקדמת היה נמוך יותר  ב-69% ממס’ הנשים שעברו לידה מוקדמת בקבוצת הביקורת.

לדיווח ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה