מחלות זיהומיות

Telithromycin הינו טיפול מתאים להחמרת ברונכיטיס (Chest)

נראה כי טיפול 5 ימים של telithromycin (קטק) יעיל כמו 10 ימים של clarithromycin בטיפול בהחמרה של ברונכיטיס כרוני. בנוסף, דיווחו החוקרים על פחות אישפוזים ופחות שימוש במשאבים רפואיים.

בגיליון אוקטובר של Chest ציינו החוקרים כי התמודדות עם החמרת ברונכיטיס כרוני היא יקרה. כשלון טיפול מוסיף לעלויות אלו ולכן המשך פיתוח תרופות אנטיבקטריליות חדשות מאפשר כיסוי של פתוגנים מרכזיים במערכת הנשימה.

בכדי לבדוק כיצד פועלים telithromycin ו-clarithromycin בהשוואה לטיפול באורגניזמים כאלו, ערכו החוקרים מחקר כפול סמיות של 552 חולים עם החמרה אקוטית בברונכיטיס כרוני.

החולים חולקו באקראי לקבלת 800 מ”ג telithromycin פעם ביום למשך 5 ימים או 500 מ”ג clarithromycin פעמיים ביום למשך 10 ימים. תוצאות קליניות ובקטריולוגיות הוערכו עד 24 יום לאחר תחילת הטיפול.

אחוזי ריפוי קליני היו 85.8% בקבוצת telithromycin ו-89.2% בקבוצת clarithromycin. בשימוש בקריטריון בקטריולוגי, אחוזי תואמים היו 81.9% ו-82.9%.

היו פחות אישפוזים נשימתיים באופן משמעותי בקבוצת telithromycin (אחד) לעומת קבוצת clarithromycin (שמונה). סה”כ ימי אישפוז היו 4 לחולי telithromycin ו-39 לחולי clarithromycin.

אף אחד מחולי telithromycin לא נזקק לטיפול חירום לעומת 8 מחולי clarithromycin. כמו כן היו פחות ביקורים דחופים במרפאות החוץ ופחות אובדן ימי עבודה.

תופעות לוואי הקשורות לטיפול דווחו ע”י 22.7% מחולי telithromycin  וע”י 35.7% מחולי clarithromycin.

בהינתן ממצאים קלינים אלו ופוטנציאל חסכון העלות, סיכמו החוקרים כי telithromycin עשוי להיות טיפול קו ראשון אטרקטיבי לטיפול בהחמרה אקוטית של ברונכיטיס כרוני בחולי חוץ.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה