מחלות זיהומיות

טיפול אנטיביוטי לשלושה ימים מתאים לרוב הנשים עם ציסטיטיס – מחקר ישראלי מבלינסון (Am J Med)

מטה-אנליזה חדשה מאשרת כי טיפול אנטיביוטי סטנדרטי של 3 ימים לציסטיטיס בנשים שהשיגו אחוז דומה של ריפוי סימפטומטי כמו לטיפול ממושך. עם זאת, כשלון בקטריולוגי היה פחות סביר בטיפול ארוך.

בהתבסס על התוצאות, ד”ר קצ’מן ממרכז רפואי רבין בפתח תקוה ושותפים, כתבו כי טיפול ל-3 ימים יכול לשמש לרוב הנשים עם ציסטיטיס. לנשים להם החיסול הבקטריולוגי הינו חיוני, טיפול של 7 ימים יהיה יעיל יותר; לדוגמא, נשים עם חזרה של זיהומים כואבים, אלו שמתכננות להיכנס להריון או אולו בסיכון לדיכוי חיסוני.

ההחלטה צריכה להיעשות עם החולה, שיקול של אחוז ריפוי בקטריולוגי גבוה יותר מול עלייה בסיכון לתופעות לוואי, ציינו החוקרים בגיליון נובמבר של American Journal of Medicine.

רוב המחקרים שהשוו בין טיפול ארוך טווח לקצר טווח לציסטיטיס היו קטנים. בכדי לבדוק האם מחקרים אלו אולי פספסו הבדלים משמעותיים בין הטיפולים, סרקו החוקרים 32 מחקרים אקראיים המשווים בין שתי הגישות וכללו 9,605 משתתפים.

מעקב לטווח ארוך וקצר לא מצא הבדלים באחוזי כשלון סימפטומטי בין טיפול של 3 ימים לטיפול ממושך יותר. נשים שקיבלו אנטיביוטיקה למשך 5 ימים או יותר היו בסבירות של 47% יותר להיות ללא חיידק 4-10 שבועות לאחר הטיפול.

תופעות לוואי היו שכיחות 17% פחות בטיפול ל-3 ימים, למרות שכל תופעות הלוואי היו קלות.

יש צורך במחקר נוסף שיבדוק מהו משך הטיפול הטוב ביותר לנשים עם ציסטיטיס כשחיסול בקטריולוגי הכרחי.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה