מחלות זיהומיות

מוטאציית FGFR4 קשורה בפרוגנוזה של סרטן ריאות (Clin Oncol J )

ממחקר חדש עולה כי פולימפורפיזם של הגן ל-Fibroblast Growth Factor Receptor 4

(FGFR4) קשור במיגרציה של תאי סרטן בחולים עם Lung Adenocarcinoma.

החוקרים הוכיחו כי שינוי יחיד ברצף DNA המקודד ל-FGFR4 אחראי להבדל בפרוגנוזה בנבדקים אלו. שינוי זה ב-DNA אחראי לייצור 2 חלבוני FGFR4 השונים זה מזה בחומצת אמינו אחת בלבד, אך בעלי השפעה שונה על המיגרציה של תאי סרטן, כלומר השפעה שונה על התפתחות גרורות.

החוקרים מציינים כי הצליחו להוכיח בבדיקות מעבדה כי פולימורפיזם Gly388Arg של גן FGFR4 משפיע על מיגרציה של תאי סרטן. על-מנת להמשיך ולחקור, החוקרים השוו את השלב הקליני (Stage) ואת ההישרדות של 274 חולים עם Lung Adenocarcinoma בקשר למאפיינים הגנטיים שלהם. 401 נבדקים בריאים שימשו כביקורת.

בהשוואה לנבדקים עם גנוטיפ Gly/Gly, בנבדקים שנשאו את האלל Arg388 הסרטן התחיל מוקדם יותר (60.2 שנים לעומת 63.4 שנים). כמו כן, Hazard Ratio לשלב קליני מתקדם יותר היה גבוה פי 2.3 ופי 1.9 למעורבות קשרי לימפה.עובדה זו היתה נכונה גם למורליות לאחר 63 חודשי מעקב, עם עליה של פי 1.7 ב-Hazard Ratio.

לכן, ההבדל באגרסיביות וממאירות של סרטן ריאות אינה תלויה רק במוטאציה סומאטית המתרחשת בגידול עצמו, שנחשבה עד כה לסיבה העיקרית לשוני בהתקדמות הגידול.

ממצאים אלו מייצגים פריצת דרך בהבנת האלמנטים הגנטיים האינדיבידואלים שיכולים לשלוט בהתקדמות סרטן ובהתפתחות שיטות אבחנתיות וטיפוליות חדשות, בהתבסס על הגידול ועל המאפיינים הגנטיים של המטופל.

J Clin Oncol 2005;23:7307-7311.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה