מחלות זיהומיות

רמות אוסטאופונטין קשורות במזותליומה ממאירה אחרי חשיפה לאסבסט (N Engl J Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי רמות אוסטאופונטין בדם, יכולות לשמש בכדי להבדיל בין מטופלים עם חשיפה לאסבסט שפיתחו מזותליומה, לבין מטופלים עם חשיפה לאסבסט שלא פיתחו סרטן.

החוקרים מדדו רמות של אוסטאופונטין ב- 3 קבוצות של מטופלים: מטופלים שנחשפו לאסבסט ללא סרטן (69 מטופלים), מטופלים שנחשפו לאסבסט עם מזותליומה פלאורלית (76 מטופלים) ומטופלים שלא נחשפו לאסבסט ללא סרטן (45 מטופלים).

החוקרים מדווחים, כי לא נמצא הבדל מובהק ברמות של אוסטאופונטין, בין המטופלים שנחשפו לאסבסט ובין המטופלים ללא חשיפה לאסבסט. בקבוצת המטופלים שנחשפו לאסבסט, רמה גבוהה של אוסטאופונטין בדם, היתה קשורה בהימצאות של פלאקים ריאתיים ופיברוזיס ריאתי.

בהשוואה לקבוצת המטופלים עם חשיפה לאסבסט ללא סרטן, רמות האוסטאופונטין היו גבוהות באופן מובהק בקבוצה של המטופלים עם מזותליומה. ניתוח אימונוהיסטוכימי של דגימות הגידולים שנלקחו מהמטופלים עם מזותליומה, הראה צביעה של אוסטאופונטין בתאי הגידול, ב- 36 מתוך 38 הדגימות.

הערת עורך מדור רפואת ריאות, פרופ’ קרמר:

מדובר בסמן חדש למזותליומה ממאירה, מחלה קשה ביותר. אם יתברר כי אכן מדובר בסמן רגיש, הוא יוכל לשמש כבדיקה לא פולשנית לזיהוי של מזותליומה ממאירה, במטופלים הנמצאים בסיכון למחלה.

N Engl J Med. 2005 Oct 13;353(15):1564-73.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה