מחלות זיהומיות

ניטור רמות אנטיגן ה-P24 מסייע לעקוב אחר התקדמות ה-HIV (ה-J Med Virol)

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי הרמות הממוצעות של ה-immune-complex-dissociated (ICD) HIV p24 antigen יכולות לשמש בקביעת הפרוגנוזה במקרים של זיהומי HIV במתבגרים. הגישה יכולה להוות חלופה לא יקרה לבדיקות הסטנדרטיות של ה-HIV RNA וספירות תאי ה-CD4.

החוקרת הראשית, ד”ר Kozinetz, מסבירה בראיון כי בכדי לסייע בצורה המיטבית למדינות מוגבלות האמצעים להלחם במגפת האיידס, יש להתמקד בטכנולוגיות שניתן ליישם בקלות באזורים אלה.

היא מוסיפה כי בדיקת ה-ICD p24 antigen איננה בדיקה חדשה ואיננה הבדיקה הטובה ביותר, אך יתכן שהיא שימושית יותר במדינות מוגבלות התקציב, בהשוואה לטכניקות היקרות המשמשות כיום במדינות המתפתחות.

החוקרים מציינים כי פרט להיותן יקרות, בדיקות ה-HIV המשמשות בעולם המפותח מורכבות מדי לשימוש במדינות המתפתחות.

בכדי לקבוע האם ה-ICD p24 antigen לבדו או בשילוב עם נוגדן ה-HIV p24 עשוי להוות חלופה שימושית לבדיקות ה-HIV-1 RNA וספירות תאי ה-CD4, השוו החוקרים את השיטות בקרב 160 מתבגרים נשאי HIV ברומניה.

החוקרים גילו שרמה ממוצעת גבוהה יותר של ICD p24 antigen קשורה באופן מובהק סטיסטית לסיווג הקליני של המחלה, לריכוזי ה-HIV RNA בפלסמה ולרמות נוגדני ה-p24.

אנליזה מעידה כי בהשוואה לרמות שאינן ניתנות לגילוי של ICD p24 antigen, הימצאות רמות הניתנות לגילוי קשורה לערך OR של 3.7 להתקדמות המחלה.

החוקרים קוראים לביצוע בדיקות נוספות, אך מסכמים כי, בהשוואה לשיטות הניטור המולקולריות, בדיקת ה-ICD מהווה חלופה פשוטה וזולה יותר.

לידיעה במדסקייפ

J Med Virol 2005;77:159-163.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה