מחלות זיהומיות

טיפול טופיקלי משולב יעיל בשלבים מוקדמים של mycosis fungoides (ה-Arch Dermatol)


תוצאותיו של מחקר חדש מעידות כי מרשם טיפול של mechlorethamine וקורטיקו-סטרואידים טופיקליים פעמיים בשבוע מאפשר טיפול יעיל בשלבים מוקדמים של mycosis fungoides.

החוקרים בחנו את השפעות השימוש בקרם betamethasone dipropionate ו-mechlorethamine hydrochloride פעמיים בשבוע בקרב 63 חולים הסובלים מ-mycosis fungoides בשלב מוקדם. במהלך תקופה בת 6 חודשים, טופלו החולים באמצעות תמיסה מימית בריכוז 0.02% של mechlorethamine ולאחר מכן באמצעות משיחת קרם betamethasone.

לאחר 3.6 חודשים בממוצע, הופיעה תגובה מלאה ב-37 מהחולים. בסך הכל ב-18 חולים התפתחו תגובות עוריות חמורות של אי-סבילות, שכללו אריתמה, גרד חמור, תחושת צריבה ותגובה אקזמטית. התגובות הללו הופיעו כעבור 3.4 חודשים בממוצע, ממועד תחילת הטיפול. הטיפול הופסק בכל החולים הללו.

ב-20 מהחולים שבהם הופיעה תגובה מלאה נשמר המצב במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 13.5 חודשים, ואילו ב-17 מהם התרחשה הישנות כעבור תקופה ממוצעת בת 7.7 חודשים.

החוקרים מסכמים כי שימוש בקרם betamethasone ו-mechlorethamine פעמיים בשבוע הוא טיפול יעיל בשלבים מוקדמים של mycosis fungoides. הם מוסיפים כי השכיחות הפחותה של השימוש בטיפול מעלה יתרון בשל קלות השימוש בחולים, במקביל לתופעות לוואי מוגבלות המופיעות בעור.

לידיעה במדסקייפ

Arch Dermatol 2005;141:1117-1120.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה