מחלות זיהומיות

אלכוהוליסטים מצויים בסיכון מוגבר לזיהום לאחר ניתוח לב (Alcohol Clin Exp Res)

על-פי דיווח המפורסם לאחרונה, אלכוהוליסטים העוברים ניתוח לב מתוך בחירה מצויים בסיכון מוגבר פי 4 להתפתחות זיהום לאחר הניתוח, בהשוואה לאנשים שאינם אלכוהוליסטים. התוצאות מעידות כי הסיכון המוגבר עלול להיות קשור לעליה ברמות ה-interleukin-10 והקורטיזול.

החוקר הראשי, ד”ר Sander, מצהיר כי שיקול עיקרי הוא שבאלכוהוליסטים מופיעים שינויים מוגדרים במערכת החיסון לפני הופעת העדויות הקליניות להמצאות הזיהום. החוקרים מאמינים כי יתכן ששינויים אלה אחראיים לשיעור הזיהומים הגבוה יותר הנצפה לאחר ניתוח במחקר זה ובמחקרים אחרים.

במחקר השתתפו 10 חולים אלכוהוליסטים שעברו ניתוח לב מתוך בחירה ו-34 חולים לא אלכוהוליסטים. אלכוהוליזם הוגדר כשתיה של 60 גרם אתנול ביום לפחות והתאמה לקריטריוני ההתמכרות לאלכוהול, ואילו החולים שאינם אלכוהוליסטים הוגדרו כחולים השותים פחות מ-20 גרם אתנול ביום.

דגימות דם נאספו בנקודות זמן שונות לפני ואחרי הניתוח בכדי לבדוק את רמות ה-IL-10 והקורטיזול ורמתם של פקטורים חיסוניים אחרים. בהשוואה לקבוצת החולים שאינם אלכוהוליסטים, נמצאו החולים האלכוהוליסטים בסיכון הגבוה ביותר להתפתחות זיהום לאחר הניתוח. בנוסף לכך, נתקבל בקרב החולים האלכוהוליסטים שיעור גבוה יותר של שהיות במחלקה לטיפול נמרץ והופיעה בהם נטיה להתנתקות איטית יותר ממכשירי ההנשמה המכנית.

בקרב החולים האלכוהוליסטים נמצאו רמות גבוהות יותר של  IL-10 ושל קורטיזול לאחר הניתוח. למעשה, מדווחים החוקרים, רמות ה-IL-10 המוגבהות איפשרו חיזוי של התפתחות זיהום לאחר הניתוח.

ד”ר Sander מציין כי החוקרים מאמינים שטיפולים לשינוי תיפקוד מערכת החיסון לפני הניתוח ובמהלכו עשויים להפחית את שיעור הזיהומים ולקצר את משך השהייה המוגדל ביחידה לטיפול נמרץ. הוא מוסיף כי על החוקרים לתכנן מחקרים הבוחנים טיפולים לשינוי תפקוד מערכת החיסון בקבוצת חולים זו, המצוייה בסיכון גבוה.

לידיעה במדסקייפ

Alcohol Clin Exp Res 2005.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה