מחלות זיהומיות

ונטילציה בשיטת PRVC אינה משנה את התוצאות עבור תינוקות במשקל לידה נמוך (Arch Pediatr Adolesc Med)

ממחקר חדש עולה כי Pressure-Regulated Volume Control Ventilation (PRVC), המאפשרת נשימה מכנית עם כל נשימה ספונטנית של תינוק במשקל לידה נמוך, אינה משנה את סיכויי ההישרדות בהשוואה ל-Synchronized Intermittent Mandatory Ventilation (SIMV).

החוקרים מציינים כי במשך שנים היתה SIMV הטיפול היחיד לבעיות נשימה בילודים בעלי משקל לידה נמוך. עם זאת, הודות להתקדמות הטכנולוגיה ניתן לטפל גם באמצעות PRVC.

החוקרים רצו לקבוע אם PRVC משפר את שיעור התינוקות החיים ולא-מצונררים, לאחר 14 יום. החוקרים עקבו אחר 213 תינוקות מתחת לגיל 6 שעות וחילקו אותם באקראי לטיפול SIMV או PRVC. כל התינוקות שקלו בין 500-1,249 גרם.

ביום 14, לא נרשם הבדל משמעותי בין קבוצת SIMV וקבוצת PRVC בשיעור הילודים החיים ולא-מצונררים (41% לעומת 37%). עובדה זו היתה נכונה גם עבור זמן החציון להנשמה מלאכותית בשורדים (24 לעומת 33 ימים) ועבור שיעור הילודים החיים ללא צורך בתוספת חמצן בשבוע 36 (57% לעומת 63%).

אעפ”י שהטיפול ב-SIMV נכשל במספר גדול יותר של ילודים (33%) לעומת PRVC (20%), עובדה זו לא שינתה את התוצאה הסופית. סך הכל, 39% מהילודים בקבוצת SIMV ו-35% מהילודים בקבוצת PRVC נותרו בחיים, לא-מצונררים ולא כשלו ביום 14.

למרות שלשיטה החדשה אין יתרון, החוקרים טוענים כי חשוב להמשיך ולהעריך תפיסות חדשות בכדי לשפר את התוצאה הסופית בפגים.

Arch Pediatr Adolesc Med 2005;159:868-875.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה