מחלות זיהומיות

השימוש בבדיקה חדשה לגילוי שחפת נראה יעיל בבתי חולים (Am J Respir Crit Care Med)

חוקרים איטלקיים מדווחים כי בדיקה כוללת של interferon gamma בדם, ה-QuantiFERON-TB Gold test (או QFT-Gold), עשויה להיות אמצעי מעשי ויעיל לגילוי שחפת בחולים מאושפזים ושאינם מאושפזים.

החוקר הראשי, ד”ר Richeldi, מסביר בראיון כי הבדיקות החדשות לאיבחון זיהומי שחפת מעלים הבטחה לשיפור על-פני בדיקת העור הישנה, ה-tuberculin Mantoux skin test. החוקרים בחנו את בדיקת ה-QFT-Gold בשימוש שגרתי בבית החולים בקרב 318 חולים.

תוצאות לא ברורות התקבלו לעיתים קרובות יותר בחולים שבהם התקבלה תוצאה שלילית בבדיקת ה-tuberculin בעור, לאומת המקרים בחולים שבהם התקבלה תוצאה חיובית בבדיקה זו (28.9% לעומת 6.6%). תוצאות לא ברורות התקבלו לעיתים קרובות יותר גם בחולים המקבלים טיפול מדכא חיסון (ערך OR של 3.35).

11 מתוך כל החולים שנבדקו באמצעות ה-QFT-Gold אובחנו בשחפת פעילה. האבחנה אומתה באמצעות תרבית ב-5 מהם. בסך-הכל העלתה בדיקת ה-QFT-Gold יותר תוצאות חיוביות בהשוואה לבדיקת ה-tuberculin בעור (66.7% לעומת 33.3%).

ד”ר Richeldi מסביר כי המחקר מעיד לראשונה כי הבדיקה החדשה ניתנת ליישום בקלות בעבודה השגרתית במעבדות האיבחון המיקרוביולוגיות בבית חולים מסדר גודל בינוני. עם זאת, הוא מסכם, התגלה גם שהשימוש בבדיקה עלול להפגע כתוצאה ממתן טיפול מדכא חיסון והנושא מחייב מחקר נוסף שכן חולים המקבלים טיפול מדכא חיסון הם אלה החשופים ביותר לזיהומי שחפת.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה