מחלות זיהומיות

האם חולי סרטן בסיכון גבוה יותר לאישפוזים על רקע זיהומים הקשורים לשפעת ? (Cancer)

חולי סרטן נוטים יותר להתאשפז ולמות מזיהומים הקשורים לשפעת מאשר האוכלוסיה הכללית. כך עולה ממחקר המתפרסם בגליון אוגוסט של Cancer .

החוקרים, מאונ’ טקסס, ניתחו את מאגר המידע של האישפוזים בבתי החולים בין 1998 ל-2001 ובחנו את המימצאים של זיהומים רצינייים הניתנים למניעה כתוצאה משפעת בקרב חולי סרטן. החוקרים אף חישבו את העלויות הכרוכות באישפוז, תוך שהם מחשבים את העלויות ה-5 שנתיות על בסיס שיעורי האישפוז והתמותה שנמצאו.

ממוצע שנתי של חולי סרטן המשתחרר ים מאשיפוז עם זיהומים רציניים על רקע שפעת הניתנים למניעה מוערך ע”י החוקרים ב-16,000 איש.  חולים אלה שוהים 6 ימים בממוצע בביה”ח, עם עלות אישפוז ממוצעת של 6,300 $. כ-9% מהחולים נפטרו בביה”ח ו-31% נזקקו לטיפול  נוסף בהמשך.

מבחינת הקשר לגיל נמצא שעל כל 100,000 חולי סרטן 219 הצעירים מגיל 65 , ו-623 המבוגרים מגיל זה מתאשפזים על רקע זה. שיעורי התמותה בהתאמה היו 17.4 לכל 100,000 בגילאים הצעירים מ-65 ו-59.4 בגילאים מעל 65.

עלות האישפוז של האוכלוסיה המבוגרת יותר הייתה גבוהה יותר ב-1,300 $ בממוצע מזו של הצעירה יותר.

ע”פ מסקנות החוקרים חולי סרטן נטו להתאשפז פי 4 יותר מאשר האוכלוסיה הכללית על רקע זיהומים הקשורים לשפעת. הסיכון לתמותה במהלך האישפוז של חולי הסרטן היה גבוה פי 10 מאשר של מטופלים ללא סרטן.

החוקרים ממליצים על ביצוע חיסון סביל (תרכיב מומת)  לשפעת בקרב מרבית חולי הסרטן, וקוראים לרופאים המטפלים לוודא שהמטופלים חולי הסרטן שלהם מבצעים את החיסון מידי שנה. כמו כן הם ממליצים שגם האנשים הקרובים לחולים, כולל מטפלים, יבצעו חיסון מתאים. עם זאת, מציינים החוקרים שחיסון באמצעות תרכיב חי אינו מתאים לחולי הסרטן.

Cancer 2005;104:618-628.

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: כדאי להזכיר בהקשר זה את המלצת האגודה למלחמה בסרטן, עוד משנת 2003 . לעיון בהמלצה – הקליקו כאן.

כמו כן, המחקר הנ”ל אמנם התייחס להשלכות הכלכליות הכרוכות לאישפוזים. מבלי להכנס לתחשיבים מפורטים נראה שגם מהבחינה הכלכלית, מתן חיסון מתאים לחולי סרטן עשוי להיות אפקטיבי ויעיל גם מהבחינה הכלכלית ולהשיג חיסכון עלויות משמעותי למערכת הבריאות.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה