מחלות זיהומיות

חיידקים פרוביוטיים משרים הפוגה בחולים הסובלים מדלקת כיבית פעילה של המעי הגס (Am J Gastroenterol)

תוצאותיו של מחקר קטן בעל מבנה open-label מעידות כי תערובת של 8 חיידקי חומצה לקטית פרוביוטיים מסיעת בהפחתת הסימפטומים בחולים הסובלים מדלקת כיבית של המעי הגס (ulcerative colitis או UC) שאינה מגיבה לטיפול הקונבנציונאלי.

התערובת המסחרית, VSL#3, מכילה 4 זנים של Lactobacillus, עם 3 שנים של Bifidobacterium וזן אחד של Streptococcus salivarius. החוקרים מציינים כי הוכח ששימוש בתכשיר מסייע בשמירה על ההפוגה במחלה, אך עד כה לא בוצעו מחקרים אודות שימוש במקרים של מחלה אקוטית פעילה.

במחקר השתתפו 34 חולים הסובלים מ-UC מדרגת חומרה מתונה עד בינונית עם דרוג של 309 באינדקס הפעילות (ה-UCDAI). טיפול באמצעות mesalamine, קורטיקוסטרואידים, או purine antimetabolites נכשל בחולים אלה. VSL#3 ניתן במינון של שתי חפיסות (900 ביליון חיידקים חיים בכל אחת) פעמיים ביו במהלך 6 שבועות.

הפוגה, שסומנה על-ידי דרוג של 2 ומטה ב-UCDAI, הופיעה ב-18 (53%) מהחולים, ותגובה קלינית (ירידה בת 3 נקודות לפחות בדרוג ה-UCDAI, אך שמירה על דרוג של 3 לפחות בכל זאת) הופיעה ב-8 (24%) מהחולים. ב-3 חולים (9%) לא הופיע שיפור, ב-3 חולים הופיעה החמרה בסימפטומים, וב-2 חולים לא ניתן היה לאסוף תוצאות.

ההפוגה נקשרה לירידה ממוצעת מ-6.33 ל-1.06 בדרוג ה-UCDAI, ואילו תגובה קלינית נקשרה לירידה מערך של 7.62 ל-4.25. החמרה לוותה בעליה מערך של 6.67 לערך של 9.67 בדרוג ה-UCDAI. תופעות הלוואי היחידות היו תחושת נפיחות עליה דיווחו 10 חולים.

החוקרים מציינים כי בדיקת ביופסיה של המוקוזה ב-11 חולים הראתה ש-S. salivarius ו-B. infantis נמצאו ב-3 מהם, דבר המדגים כי החיידים מגיעים אל אתר המחלה במעי.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה