מחלות זיהומיות

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה על חיסון למנינגוקוקוס בילדים ובצעירים

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) והמרכזים לשליטה על מחלות, פירסמו לאחרונה הצהרה על חידושים במדיניות, ובהם המלצה על חיסון שגרתי למנינגוקוקוס (MCV4 Menactra), בקבוצות מסויימות של ילדים וצעירים.

חיידק המנינגוקוק יכול לגרום לדלקת קרום המוח, ובמידה והחיידק חודר לדם, הוא יכול לגרום למנינגוקוקסמיה, מחלה קשה שיכולה לגרום למוות תוך זמן קצר. תסמיני המחלה כוללים כאבי ראש, חום, הקאות, התכווצויות וחוסר התמצאות.

חיסון המנקטרה שאושר לאחרונה, מספק הגנה משמעותית מפני רוב הסוגים של דלקת קרום המוח המנינגוקוקלית (הסוגים A, C, Y ו- W-135) והוא נחשב כבטוח לשימוש.

הקבוצות המומלצות לקבלת החיסון, הן של ילדים בגילאי 11-12 שנים, מתבגרים בגיל 15 או בזמן הכניסה לתיכון (במידה ולא חוסנו קודם לכן), תלמידי השנה הראשונה בקולג’ הגרים במעונות וקבוצות נוספות של אנשים בסיכון גבוה.

לפי האגודה הארצית למנינגיטיס (NMA), גורמי סיכון לזיהום במנינגוקוק כוללים מגורים בצפיפות, מעבר למקום מגורים חדש, מעבר לבית ספר חדש, שימוש בכלים משותפים עם אנשים אחרים, עישון והרגלי שינה לא רגילים.

החיסון למנינגוקוקוס עדיין לא נכלל כיום בתוכנית החיסונים הפדרלית בארה”ב, והוא אינו מוצע במחיר נמוך. החיסון אינו זמין כיום בכל ארה”ב, אך האספקה שלו מתגברת בהדרגה.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה