מחלות זיהומיות

צריכה מוקדמת של ירקות ופירות מפחיתה סיכון לאסתמה (Acta Paediatr)

לפי מחקר חדש עולה, כי צריכה מוקדמת של פירות טריים או ירקות, מפחיתה את הסיכון לאסתמה בגיל שנה. עוד עולה מהמחקר, כי רגישות אלרגית בגיל בית ספר, קשורה בצריכה מוגברת של תוספי ויטמינים ושמן דגים בינקות, וכן באיזור המגורים (איזור החוף לעומת איזור הררי).

במחקר השתתפו 4,585 ילדים, מבתי ספר יסודיים מאיזורים שונים בנורבגיה. כל הילדים נתבקשו לענות על שאלון הנוגע לתזונה ולחשיפה לגורמים שונים, ושנתיים מאוחר יותר עברו 502 מהם בדיקה גופנית ונתבקשו לענות על שאלון נוסף. הילדים נבחרו לבדיקה הנוספת, לפי דיווח על תסמיני אסתמה (166 ילדים), צפצופים בשנה האחרונה (155 ילדים) או לפי דיווח לפיו לא סבלו מתסמינים (181 ילדים).

נמצא כי צריכה מוגברת של פירות טריים או ירקות בינקות, היתה קשורה בסיכון מופחת לאסתמה בגיל שנה (aOR 0.57). צריכה מוקדמת של תוספי ויטמינים ושמן דגים, היתה קשורה בסיכון מוגבר לרגישות אלרגית בגיל בית ספר (aOR 1.71 ו- aOR 1.78 בהתאמה).

בנוסף מדווחים החוקרים, כי שכיחות גבוהה יותר של רגישות אלרגית נמצאה בילדים שגרו באיזור הררי, בהשוואה לילדים שגרו בעיר מתועשת באיזור החוף. הילדים שגרו באיזור בעיר המתועשת באיזור החוף, סבלו יותר מרגישות לקרדית אבק הבית.

הערת מערכת: עוד מחקר המוצא קשר בין תזונה לאסתמה. רק לפני מס’ ימים פרסמנו מחקר שמצא קשר בין תזונה מאוזנת במתבגרים לסיכון נמוך יותר לתסמיני אסתמה.

Acta Paediatr. 2005 Feb;94(2):147-54.

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה