מחלות זיהומיות

חזרת המחלה הינה נדירה לאחר ניתוח שסתומים לאנדורקדיטיס (Clin Infect Dis)

פחות מ-1% מהחולים אשר עוברים ניתוח שסתומים לאנדוקרדיטיס זיהומית יחוו חזרה של המחלה. הממצאים מציעים כי טיפול אנטיביוטי ממושך הכרחי לחולים עם תוצאות תרבית שסתומים שליליות.

בשתי סקירות קודמות, הסיקו החוקרים כי יש להמשיך טיפול אנטיביוטי למשך 4-6 שבועות לאחר ניתוח בשל אנדוקרדיטיס. עם זאת, החוקרים של המחקר הנוכחי מטילים ספק בהמלצה זו, ומציינים כי לא היתה כל הערכה סיסטמית של תוצאות לאחר ניתוח לאנדוקרדיטיס זיהומי ביחס למשך הטיפול האנטיביוטי.

כפי שדווח בגיליון יולי של Clinical Infectious Diseases, סקרו החוקרים את גיליונות החולים שעברו ניתוח שסתומים בשל אנדוקרדיטיס בין 1963-1999. 358 חולים זוהו עם תקופת מעקב ממוצעת של 4.8 שנים. 32 (9%) חוו אפיזודות עוקבות של אנדוקרדיטיס, אך רק ב-3 (0.8%) חולים היתה זו חזרת המחלה.

משך הטיפול האנטיביוטי לפני או אחרי הניתוח, תוצאות תרבית שסתומים חיובית, תוצאות צביעת גראם חיובי וזיהום פריואלוולרי לא היו קשורים לסיכון לחזרת המחלה.

מאז 1994, הפחיתו החוקרים את משך הטיפול האנטיביוטי בחולים עם תרבית חיובית ושלילית ב-7 ימים ו-14 יום בהתאמה, ללא עלייה באחוזי חזרת המחלה.

משך טיפול לאחר הניתוח בחולים עם תרבית שלילית יכול להיות קצר משמעותית מ-4-6 שבועות כפי שהציעו אחרים. הממצאים מראים כי שבועיים של טיפול אנטיביוטי, ואפילו פחות בחולים מסויימים, נראה מתאים.

לידיעה במדסקייפ

Clin Infect Dis 2005;41:187-194.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה