מחלות זיהומיות

אסטמה מגדילה את הסיכון להופעת מחלת החזר קיבה-ושט (Chest)


חוקרים מדווחים כי נראה שאסטמה מגבירה את הסיכון להתפתחות מחלת החזר קיבה-ושט (GERD). אחת החוקרות, ד”ר Ruigomez, מסבירה בראיון כי המחקר מעיד על קשר בין אסטמה לבין איבחון GERD במהלך השנה הראשונה לאחר איבחון האסטמה.

היא מוסיפה כי מידע אודות הקשר הפוטנציאלי עשוי לסייע לרופאים בעת ביצוע ההערכה של חולי אסטמה המופיעים עם סימפטומים שעלולים להחשב לעיתים, בטעות, כחלק מהבעיה הנשימתית, ובמהלך מתן הטיפול.

החוקרים השתמשו במאגר המידע UK General Practice Research Database בכדי לבחון את הנטייה להופעת GFRD בקרב חולים שאובחנו לאחרונה באסטמה ואת הנטייה להופעת אסטמה בקרב חולים שאובחנו לאחרונה כסובלים מ-GERD. הם בדקו את שכיחות האסטמה בקרב 5,653 חולים שאובחנו ב-GERD, ואת שכיחות ה-GERD בקרב 9,716 חולים שאובחנו באסטמה.

כעבור 3 שנים, בהשוואה לקבוצת הביקורת, עמדו ערך הסיכון היחסי להופעת אסטמה על 1.2 בקבוצת החולים שאובחנו ב-GERD וערך הסיכון היחסי להופעת GERD, שנמצא מובהק סטטיסטית, על 1.5 בקרב החולים שאובחנו באסטמה.

לא נמצא קשר מובהק סטטיסטית בין השימוש בתרופות הפועלות במערכת העיכול לבין הופעת אסטמה בחולי GERD, והשימוש בתרופות לטיפול באסטמה לא נמצא קשור באופן מובהק לסיכון להופעת GERD.

החוקרים מסכמים כי דרוש מחקר נוסף בכדי להבין את המנגנונים הפתופיזיולוגיים הקושרים את האסטמה ל-GERD ולהמשיך לבחון את האפשרויות הטיפוליות. ד”ר Ruigomez מסבירה כי רק לאחרונה נחקר לעומק הקשר בין שני המצבים הרפואיים וכי העליה במודעות עשויה לגרור שיפור באיבחון ובטיפול בחולים הסובלים משניהם.

לידיעה במדסקייפ

Chest 2005;128:85-93.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה