מחלות זיהומיות

טיפול להפטיטיס C גנוטיפ 1 יעיל יותר בשלב מוקדם של פיברוזיס

לפי מחקר חדש עולה, כי חולים עם הפטיטיס C גנוטיפ 1 עם פיברוזיס התחלתי, השיגו תגובה וירולוגית ממושכת (SVR) טובה יותר, אחרי טיפול משולב בפגאינטרפרון אלפא-2a (PEGASYS) וריבווירין (REBETOL), בהשוואה לחולים עם פיברוזיס מתקדם, אחרי טיפול דומה. המחקר הוצג באתר Doctors guide, בשבוע מחלות העיכול (DDW).

לדברי החוקרים ממצאי המחקר מראים, כי בחולים עם הפטיטיס C גנוטיפ 1 עם פירוזיס קלה או ללא פיברוזיס, יש לשקול התחלה מוקדמת של טיפול משולב. התקדמות של הפיברוזיס מפחיתה כנראה את ה- SVR.

במחקר השתתפו 328 חולים המאובחנים עם הפטיטיס C גנוטיפ 1, שקיבלו טיפול בפגאינטרפרון אלפא-2a 180 מגשבוע, יחד עם ריבווירין 1000-1200 מגיום, במשך 48 שבועות. המטופלים עברו ביופסיה של הכבד בתחילת המחקר ודורגו לפי מידת הפיברוזיס.

נמצא כי מבין 241 מהחולים ללא פיברוזיס או עם פיברוזיס פורטלי, 56% השיגו SVR, לעומת 42% בלבד מתוך 87 החולים עם פיברוזיס מתקדם. לא נמצאו הבדלים מובהקים הקשורים במין, גזע או ברמת ה- HCV RNA הבסיסית.

לפי החוקרים, לא כדאי לחכות להתחלה של פיברוזיס בכדי להתחיל בטיפול, במיוחד כאשר טיפול מוקדם משיג תגובה וירולוגית טובה יותר.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה