מחלות זיהומיות

ה- FDA מזהירה לגבי שימוש לרעה בדקסטרומתורפן

רשות ה- FDA פירסמה אזהרה לגבי שימוש לרעה בדקסטרומתורפן (dextromethorphan). האזהרה הגיעה לאחר דיווחים על מוות של 5 בני נוער, שייתכן והיה קשור בצריכה של דקסטרומתורפן בצורת אבקה, שנמכר בגלולות.

דקסטרומתורפן הוא רכיב המיוצר באופן סינטטי, שנמצא בתרופות רבות נגד שיעול וצינון, הנמכרות ללא מרשם (OTC). בין התרופות המכילות דקסטרומתורפן, נמצאות DEXAMOL COLD, ROBITUSSIN, PARAMOL, TARODEX, TUSSOPHEDRINE ועוד.

דקסטרומתורפן הוא מדכא שיעול יעיל ובטוח, כאשר משתמשים בו במינונים נמוכים. עם זאת, שימוש לרעה ברכיב על מנת לקבל “היי”, יכול לגרום לתופעות לוואי קשות, כגון נזק מוחי, התכווצויות, איבוד הכרה, הפרעות קצב ומוות.

לפי ה- FDA, שימוש לרעה בדקסטרומתורפן היא תופעה ישנה, אך לאחרונה נוסף לה חידוש מטריד. הרכיב נמכר כעת בצורת אבקה, מוכנס לגולולת ע”י סוחרי סמים ומוצע למכירה ברחובות.

ה- FDA מציעה להורים לילדים לשים לב למספר סימנים, היכולים להעיד על שימוש לרעה בדקסטרומתורפן, ביניהם שימוש בכמויות גדולות של תרופות נגד שיעול ללא מחלה נראית לעין, היעלמות של תרופות מארון התרופות ומאגרים של תרופות שנמצאים בחדר או בתיק של הילד. גם ירידה בציונים, שינויי מצב רוח ושינויים בהרגלים, יכולים להיות סימנים לשימוש בסמים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה