מחלות זיהומיות

עורכי כתבי העת הרפואיים מחייבים רישום מוקדם של מחקרים (JAMA)

הועדה הבינלאומית של עורכי כתבי-עת רפואיים (ICMJE) פירסמה לאחרונה נייר עמדה, שבא להציג את המדיניות המשותפת של עורכי כתבי העת הרפואיים המובילים, באשר להצגת מחקרים בעיתונים אלה, בקשר לרישום ודיווח מוקדם של קיום המחקר, במאגר מידע נגיש. הנייר פורסם בו זמנית גם ב- NEJM וגם ב-JAMA , במהדורה מקוונת מיוחדת.

לפי נייר העמדה, מחקר יוכל להתפרסם אך ורק אם נעשה רישום שלו, לפני שהמטופל הראשון גויס למחקר. מדיניות זו תקפה לגבי מחקרים שהתחילו לגייס נבדקים, אחרי ה- 1 ביולי 2005. מכיוון שמחקרים רבים שמתקיימים כעת, לא נרשמו בתחילת המחקר, הם יישקלו לפרסום במידה וירשמו לפני ה- 13 בספטמבר 2005.

מטרת רישום המחקרים, היא יצירת מאגר מידע מקיף ונגיש של מחקרים קליניים. לפי העורכים, מאגר שכזה יהווה דרך נאותה להודות לאלפי המשתתפים, שסיכנו את עצמם בכך שהשתתפו במחקרים הקליניים. מגיע לאותם משתתפים לדעת, כי הידע שהושג בעזרת האלטרואיזם שלהם, הוא חלק ממאגר ידע ציבורי וכי ההחלטות שנלקחות לגבי הטיפול בהם, מסתמכות על ידע שהושג מכל המחקרים שנערכו, ולא רק ממחקרים שמחבריהם ועורכי כתבי העת, החליטו לפרסמם.

העורכים כותבים, כי הם לא לבד בדרישה לרישום המחקרים. אירגון הבריאות העולמי (WHO) דן ביצירה של סטנדרד מחייב אחד לחשיפה של פרטים אודות מחקרים וממשלות רבות מסביב לעולם, ביניהן ממשלת ארה”ב, התחילו לחוקק חוקים, שמחייבים את מחברי המחקרים לחשוף מידע מהמחקרים.

לפי העורכים, כתבי-עת רבים אימצו את המדיניות של דרישה של רישום מוקדם של המחקרים. נייר העמדה שפורסם, נועד כדי ליצור אחדות בדרישות לרישום המחקרים, ובכדי לענות על שאלות שונות לגבי יוזמת ה- ICMJE.

JAMA.2005;293

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה