מחלות זיהומיות

מתן משולב של peginterferon ושל ribavirin עשוי להועיל בטיפול בזיהומי HCV בילדים (Hepatology)

על-פי תוצאותיו של מחקר פיילוט בעל מבנה open-label שפורסמו לאחרונה, מתן טיפול משולב באמצעות peginterferon alfa-2b יחד עם ribavirin נסבל היטב ומעלה תוצאות מעודדות בקרב ילדים ומתבגרים הסובלים מזיהום כרוני בוירוס הפטיטיס C (הוא HCV).

החוקרים כותבים כי מתן peginterferon ו-ribavirin הוא הטיפול הסטנדרטי במבוגרים הסובלים מזיהום HCV כרוני, אך מכיוון שלא נמצאו נתונים אודות מתן טיפול זה בילדים, היתה מטרת המחקר לבחון את סבילות ואת יעילות הטיפול המשולב בילדים הסובלים מזיהום HCV כרוני.

במהלך 48 שבועות, טופלו 62 ילדים ומתבגרים (טווח גילאים של 2-17 שנים) באמצעות מתן תת-עורי של peginterferon alfa-2b במינון של 1.5µg לק”ג משקל גוף פעם בשבוע, יחד עם מתן ribavirin דרך הפה במינון של 15mgלק”ג משקל גוף פעם ביום. 61 מתוך 62 הנבדקים השלימו את המחקר, וב-23 מהם הופסק הטיפול לאחר 6 חודשים בהתאם לפרוטוקול המחקר.

תגובה ויראלית מושהית נצפתה ב-22 (47.8%) מתוך 46 החולים שבהם נמצא גנוטיפ 1, ב-13 (100%) מתוך 13 החולים שבהם נמצא גנוטיפ 2 או 3, ב-1 מתוך 2 החולים שבהם נמצא גנוטיפ 4, ב-19 (70.4%) מתוך 27 החולים שבהם התרחשה הדבקה פרנטרלית, ב-12(48%) מתוך 25 החולים שבהם התרחשה הדבקה ורטיקלית וב-5 מתוך 9 החולים שבהם לא ידוע אופן ההדבקה.

למרות שהטיפול נסבל היטב באופן כללי, כל החולים שטופלו סבלו מתופעות לוואי כלשהן, שכללו leucopenia ב-83% מהחולים והתפתחות נוגדנים עצמיים של בלוטת התריס ותיפקוד לקוי של בלוטת התריס ב-10.3% מהחולים. אולם, רק 3 מהחולים ביקשו הפחתה במינון הטיפול.

החוקרים כותבים כי מתן הטיפול המשולב של peginterferon alfa-2b יחד עם ribavirin העלה תוצאות מעודדות ונסבל היטב בילדים ובמתבגרים הסבולים מהפטיטיס C כרוני. הם מוסיפים כי מתן מנה שבועית של peginterferon alfa-2b היא התקדמות בולטת בקבוצת גיל זו וכי הטיפול עדיין איננו מאושר בילדים ולשם כך דרושים מחקרים מבוקרים נוספים.

החוקרים מציינים כי חשוב לציין שבכל החולים שסבלו מזיהום בגנוטיפ 2 ו-3 הופיעה תגובה קבועה, וכי בדומה לאופן הטיפול במבוגרים, מתן הטיפול במהלך 24 שבועות אמור להספיק.

החוקרים מסיקים כי יש לשקול את מתן הטיפול המשולב כטיפול סטנדרטי גם בילדים ובמתבגרים. הם מסכמים כי לא צריך להגביל את המלצות הטיפול בקבוצת גיל זו לחולים הסובלים ממחלת כבד מתקדמת או שנצפית בהם עליה באנזימי הכבד. למרות זאת, הם מציינים, משום של-ribavirin פוטנציאל טרטוגני, יש להוכיח את חיוניות הוספתו לטיפול ה-peginterferon.

לידיעה במדסקייפ

Hepatology. 2005;41:1013-1018

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה