מחלות זיהומיות

שלוש שאלות פשוטות יכולות לשפר שליטה באסתמה (Ann Allergy Asthma Immunol)

שלוש שאלות פשוטות יוכלו לשפר שליטה באסתמה במיליוני חולים ולהציל חיים. מחקר חדש מראה כי 88% מהסובלים מאסתמה מאמינים כי מחלתם תחת שליטה, ועדיין כל שנה יש כמעט 2 מיליון ביקורי חירום בשל אסתמה.

דיווח מיוחד בגיליון אפריל של Annals of Allergy, Asthma, & Immunology, “שיפור שליטה באסתמה: דיבור אינו זול”, מוצא כי שליטה לא מספיק טובה באסתמה שכיחה יותר ממה שהיא צריכה להיות והמפתח הוא תקשורת לא יעילה בין חולים ומטפלים. הדוח נכתב ע”י פול ארליך, חבר AAFA. תוכנית Sleep Work Play מכוונת לעזור לחולים לזהות סימפטומים ושינויי אורח חיים במטרה להשיג שליטה טובה יותר באסתמה ולשפר איכות חיים.

החולים אינם מיומנים לזהות ולטפל בגורמים ובסימפטומים. לכן אינם מתקשרים ביעילות עם הרופאים. מסגרת השאלות: האם אתה ישן טוב, האם אתה עובד נכון והאם אתה הוא כלי מעשי ופשוט לרופא ולמטופל בכדי לדון בהשפעות האסתמה על איכות החיים וחשיבות השליטה והטיפול.

Sleep/Work/Play הוא פתרון יצירתי הממליץ על שאלות ספציפיות כמו: האם האסתמה גורמת לך להתעורר באמצע הלילה? באיזו תדירות? האם סימפטומי האסתמה גורמים למטופל שיעול, עייפות ביום שלמחרת. האם אתה עובד/לומד נכון? האם הסימפטומים מפריעים לעבודה, גורמים לעזיבה מוקדמת או שינוי עבודה, הפסד ימי עבודה. האם האסתמה מפריעה לפעילות גופנית, פעילות חברתית?

www.sleeplearnplay.com

ממצאים ממחקר האריס שנערך לאחרונה מראים כי רוב החולים והמטפלים מאמינים כי סימפטומי האסתמה תחת שליטה. למרות העובדה שבערך 50% מהחולים מתעוררים באמצע הלילה בגלל האסתמה, מתקשים בפעילות גופנית, ומפסידים ימי לימוד או עבודה. המחקר נערך בקרב 4,598 מבוגרים מעל 18 בארה”ב.

על אסתמה ואסתמה אלרגית

מתוך 20 מיליון אמריקאים החיים עם אסתמה, מעל 50% סובלים מאסתמה אלרגית. חצי מיליון אישפוזים ושני מליון ביקורי חירום, הופכת את האסתמה למחלה היקרה הנפוצה ביותר בארה”ב.

77% מהאמריקאים מושפעים מאסתמה; ל-48% אסתמה במשפחה ו-29% מכירים מישהו עם אסתמה.

אסתמה אלרגית נגרמת בשל חשיפה לאלרגנים כמו אבקנים, אבק, ועובש. מלבד הכרת הגורמים יש להבין את תפקיד הנוגדנים הנקראים אימונוגלובולינים E, או IgE, מרכיב מפתח בשרשרת האלרגית באסתמה האלרגית. טיפולי אסתמה נוכחיים מטפלים בסימפטומי האסתמה, לא בגורם למחלה. אך עם זאת, התקדמויות חדשות בהבנת תפקיד IgE הובילו לגישות חדשות בטיפול באסתמה.

 Annals of Allergy, Asthma, & Immunology

לתוצאות המחקר המלאות: www.sleepworkplay

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה