מחלות זיהומיות

דטרמיננטות מיקרוביאליות של החמרה ב-COPD (מתוך Arch Intern Med)

מחקר חדש המתפרסם כעת ב- Arch Intern Med, מוצא כי החמרת COPD קשורה לעלייה ב-PPMs והופעת P aeruginosa בדרכי האוויר התחתונות.

נמצא כי תרבית הפרשות ברונכיאליות מדרכי האוויר התחתונות חיובית למיקרואורגניזמים פתוגנים פוטנציאלים (PPMs) בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) יציבה, אך הדטרמיננטות וההשפעות של העמסה החיידקית בדרכי האוויר לא בוססה.

בכדי לקבוע דפוס מיקרוביאלי ברונכיאלי ב-COPD והקשר להחמרה, נערכה אנליזה מנתוני מחקרים שתוצאותיהם החמרה, בשימוש רגרסיה לוגיסטית.

מתוך 337 משתתפי המחקר, 70 היו בריאים, ל-181 היה COPD יציב, ול-86 החמרה ב-COPD. הבדלים במאפיינים מיקרוביאלים לא היו מובהקים סטטיסטית. 102 יחידות יוצרות מושבות למיליליטר או יותר לזיהוי תוצאות תרבית חיובית אבנורמלית ל-PPMs הוגדרה ע”י אחוזון ה-95 באנליזה של נבדקים בריאים. קולוניזציה ברונכיאלית של 102 CFU/mL או יותר ע”י PPMs נמצאה ב-53 משתתפים עם COPD יציבה (29%) וב-46 משתתפים עם החמרה ב-COPD (כ-54%) (P<.001, {chi}2 test), עם פרהדומיננטיות של Haemophilus influenzae ו-Pseudomonas aeruginosa. העמסות מיקרוביאליות גבוהות יותר היו קשורות עם החמרה והראו יחסי מנה-תגובה משמעותיים סטטיסטית לאחר התאמה למשתנים (יחסי סיכון, 3.62; 95% רווח בר סמך, 1.47-8.90), אך P aeruginosa היה גורם סיכון משמעותי סטטיסטית לאחר התאמה לעומס מיקרוביאלית (יחסי סיכון, 11.12; 95% רווח בר סמך, 1.17-105.82).

רבע מחולי COPD עוברים קולוניזציה ע”י PPMs במהלך התקופה היציבה. החמרה קשורה עם גדילה של PPMs ועם הופעת P aeruginosa בדרכי האוויר התחתונות, הקשורים לסימפטומי החמרה לא תלויים בעומס.

Arch Intern Med. 2005;165:891-897

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה