מחלות זיהומיות

טיפול אנטיביוטי מונע לפני כריתת ערמונית סגורה – סקירה מאת עורך מדור אורולוגיה (THE JOURNAL OF UROLOGY)

ניתוח-על שנעשה לאחרונה, בא לבדוק האם טיפול אנטיביוטי מונע, יכול להפחית את הסיכון לסיבוכים זיהומיים אחרי הניתוח, בגברים העוברים כריתת ערמונית סגורה (TURP), עם שתן סטרילי לפני הניתוח. החוקרים חיפשו מחקרים שהשוו טיפול אנטיביוטי לפלצבו או לביקורת אחרת.

נמצאו 28 מחקרים שענו על הקריטריונים, 10 מתוכם עם השוואה לפלצבו ו- 18 עם השוואה לחוסר טיפול. המחקרים כללו 4,694 מטופלים בסה”כ, בגיל ממוצע של 69, כאשר רובם עברו TURP כטיפול להיפרפלזיה של הפרוסטטה (85%).

החוקרים מצאו, כי טיפול אנטיביוטי מונע היה יעיל יותר מאשר פלצבו בהפחתה של סיבוכים אחרי ניתוח ה- TURP. הבדלי הסיכון לבקטראוריה, חום גבוה, בקטרמיה ושימוש בטיפול אנטיביוטי נוסף אחרי ניתוח ה- TURP, עמדו על -0.17, -0.11, -0.02 ו- -0.20 בהתאמה. התוצאות נצפו באופן עקבי לגבי כל האנטיביוטיקות שהיו בשימוש. לא נמצא הבדל במשך השארת הקטטר או במשך האישפוז. תופעות הלוואי היו נדירות, בד”כ קלות, וכללו תגובות אלרגיות ותלונות בטניות.

החוקרים הסיקו, כי טיפול אנטיביוטי מונע מביא להפחתה בשיעור הסיבוכים אחרי ניתוח TURP. החוקרים מציעים כי מחקר נוסף ייעשה, על מנת להעריך את משטר הטיפול האנטיביוטי האופטימלי, ובכדי להעריך האם העלות והאפשרות להתפתחות חיידקים עמידים, מצדיקות את השימוש השגרתי באנטיביוטיקה מונעת.

הערת עורך מדור אורולוגיה:

מבדיקת נתונים במחלקה כירורגית, בבית חולים אסותא בתא, שבו מנתחים אורולוגים רבים כריתת ערמונית סגורה מתברר כי, מעל 55% מהחולים אשר עוברים כריתת ערמונית סגורה מטופלים בMonocef בלבד. כ– 30% מטופלים על ידי Gentamycin+Monocef וכ– 10% Gentamycin בלבד. והיתר תרופות אחרות.

THE JOURNAL OF UROLOGY

Vol. 173, 11751181, April 2005

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה