מחלות זיהומיות

חומצה פולילקטית משפרת מראה בליפואטרופיה הקשורה בטיפול לאיידס (J Acquir Immune Defic Syndr)

לפי מחקר חדש עולה, כי זריקות תוך עוריות של חומצה פולילקטית (PLA), לחולים עם ליפואטרופיה הקשורה ב- HAART, משפרת את פרופיל הפנים שלהם בצורה בטוחה. לפי החוקרים, ליפודיסטרופיה יכולה לדמות לדלדול מאיידס והיא עלולה להביא חולים הנגועים ב- HIV, להפסקה של הטיפול התרופתי.

PLA הוא חומר ביולוגי שנחשב כאדיש מבחינה אימונית. זריקות לתוך העור ממלאות את הפנים ע”י גירוי של חלוקת פיברובלסטים וע”י ייצור של קולגן.

במחקר השתתפו 94 מטופלים, שקיבלו זריקות עוקבות של PLA אל תוך הלחיים. הטיפולים ניתנו כל שבוע שני לתקופה של 0.5-7 חודשים. החולים דיווחו על רמת שביעות הרצון שלהם ממראה הפנים לפי סרגל אנאלוגי מ- 0 עד 10 סמ’.

נמצא כי התוצאות השתפרו מ- 3.4 סמ’ לפני הטיפול, ל- 6.8 סמ’ אחריו. שיעור ההצלחה עמד על 82%, כאשר 17 מטופלים נשרו מהמחקר. צילומים תלת-מימדיים הראו עלייה ממוצעת של 2.3 ממ’ בעובי העור, במפגש המעקב האחרון. שבעה עשרה מהמטופלים נזקקו לזריקות נוספות אחרי 3 חודשים לפחות.

החוקרים מדווחים כי הפרוצדורה נחשבה בטוחה, והכאב הקשור בזריקות היה קל עד בינוני. מטופל אחד סבל מכאבים בינוניים עד קשים ונזקק למשככי כאבים. מטופל אחר סבל מתגובה אנאפילקטית אחרי הזריקה הראשונה, אך זו היתה תופעת הלוואי החמורה היחידה שנצפתה. החוקרים טוענים כי ייתכן והתגובה היתה קשורה למרכיבים אחרים בזריקה, הכמו המניטול או ה- carboxymethylcellulose.

J Acquir Immune Defic Syndr 2005;38:393-398.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה