מחלות זיהומיות

מספיקים שני קרטריונים על מנת לאבחן bacterial vaginosis קליני (Obstet Gynecol)

לפי מחקר חדש עולה, כי מספיקים שני קריטריונים בלבד לאיבחון של bacterial vaginosis (BV).

החוקרים מסבירים, כי על מנת לאבחן BV כיום, צריך 3 קריטריונים מתוך ה- 4 הבאים: הפרשה דלילה והומוגנית, pH של יותר מ- 4.5 בנרתיק, מבחן “whiff” חיובי או שחרור של ריח אמינים אחרי הוספה של בסיס, תאי clue בבדיקה מיקרוסקופית של משטח סליין.

לפי החוקרים, צביעת גראם נחשבת ע”י רבים כבדיקת הבחירה לאיבחון של BV, אך הפירוש שלה דורש ניסיון, ולעיתים קרובות קשה להשיג את התוצאות בזמן לצורך האיבחון הקליני.

במחקר ביקשו החוקרים לברר, האם ניתן לפשט את הקריטריונים לאיבחון של BV, ולהסתפק בשני קריטריונים בלבד. לצורך כך נאספו נתונים על 269 נשים, שעברו בדיקה של הנרתיק במרפאת נשים. החוקרים בדקו את כל 4 הקריטריונים לאיבחון BV וביצעו צביעת גראם לצורך אישור של האיבחון.

שיעור ה- BV שנמצא בקרב הנשים שנבדקו היה 38.7%. נמצא, כי ה- pH בנרתיק היה הקירטריון הרגיש ביותר, עם רגישות של 89%. שחרור ריח של אמינים היה הקריטריון הספציפי ביותר, עם ספציפיות של 93%. שילובים של שני קריטריונים ושל קריטריון אמסל הניבו ספציפיות דומה.

בניתוח הנתונים עלה, כי הסף המועדף של pH היה 5.0 ושיעור תאי ה- clue המועדף היה 20%. עם זאת, שימוש בסף pH של 4.5 שיפר את הרגישות עם איבוד מינימלי של ספציפיות.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים כי מספיקים שני קריטריונים על מנת לאבחן BV ללא איבוד של רגישות וספציפיות. החוקרים ממליצים, כי תעשה בדיקה מיקרוסקופית במקרים בהם יש צורך לשלול אתיולוגיות זיהומיות אחרות. במקרים של BV חוזר עם עמידות לטיפול, רצוי לבצע צביעת גראם על מנת לאשר את האבחנה.

Obstet Gynecol. 2005;105:551-556

 

לידיעה המלאה במדסקייפ


לטקסט המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה