מחלות זיהומיות

שמפו Ciclopirox עשוי להיות יעיל לדלקת עור סבוריאית (Arch Dermatol)

דלקת עור סבוריאית מגיבה היטב לשמפו 1% ciclopirox, על פי תוצאות מחקר אקראי שפורסם בגיליון ינואר של Archives of Dermatology. החוקרים מצביעים על כך שזו אפשרות חיונית.

השפעות אנטיפיטירוספורליות של ciclopirox בשילוב עם הסבילות וחוסר השפעות רעילות הופכים אותו לאלטרנטיבה אידיאלית לתרופות אנטי פטריתיות קיימות למניעה וטיפול בדלקת עור סבוריאית, אומר ד”ר סם שוסטר מבית החולים האוניברסיטאי בנורוייץ’, אנגליה. היו מחקרים על יעילות תרופה זו, אך מספר החולים בכל מחקר לא היה גדול, ולא היו מחקרים ישירים על היעילות המניעתית, כך שיש לבסס בבהירות את הפוטנציאל הקליני של התרופה.

במחקר כפול סמיות זה, 1,000 חולים עם דלקת עור סבוריאית יציבה או מחמירה של הקרקפת השתתפו ב-45 מרכזים רפואיים בגרמניה, צרפת, בריטניה ואוסטריה. מתוך 949 חולים שנבחרו באקראי לקבל טיפול ciclopirox פעם או פעמיים בשבוע למשך ארבעה שבועות , 428 חולים הגיבו ונבחרו באקראי לטיפול מניעתי ב-ciclopirox פעם בשבוע או פעם בשבועיים או vehicle לשלושה חודשים.

תוצאות ראשונות היו אחוזי תגובה של “טופל ביעילות” ו”נרפא”, ותוצאות משניות היו אחוזי קבלה וסבילות.

אחוזי תגובה היו 57.9% ל-ciclopirox פעמיים בשבוע, 45.4% ל-ciclopirox פעם בשבוע, ו-31.6% ל-vehicle. אחוזי חזרת המחלה היו 14.7% לחולים אשר לקחו טיפול מניעתי של ciclopirox פעם בשבוע, 22.1% לאלו שהשתמשו ב-ciclopirox פעם בשבועיים, ו-35.5% לקבוצת vehicle.

יותר מ-85% מהמשתתפים דיווחו על סבילות טובה והתאמה קוסמטית, ומעט תופעות לוואי התחלקו בין הקבוצות.

דלקת עור סבוריאית של הקרקפת מגיבה היטב לשמפו 1% ciclopirox פעם או פעמיים בשבוע למשך ארבעה שבועות. בהתחשב ביעילות, בטיחות, ופרופיל הקבלה, מסכמים החוקרים כי ciclopirox היא אלטרנטיבה יעילה לטיפולים אנטיפיטירוספורלים קיימים לטיפול ומניעת דלקת עור סבוריאית ובקשקשים, רכיב משני שלה.

Aventis Pharma מימנה את המחקר.

 Arch Dermatol. 2005;141:47-52

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה