מחלות זיהומיות

לראשונה בישראל: מכשיר אורטרוסקופ חדשני לניתוחי כליות בבי”ח השרון







במחלקה האורולוגית בבי”ח השרון החלו בשימוש במכשיר חדשני מהמתקדמים ביותר בעולם לניתוחי כליה זעיר פולשניים   אורטרוסקופ גמיש.

יתרונו של המכשיר המיועד לריסוק אבנים בכליות ולטיפול בהיצרויות בכליות באמצעות לייזר, הוא יכולת התניידות חסרת תקדים בתוך הכליה לעומת האורטרוסקופ מהדור הישן. יכולת זו נובעת מהמבנה המיוחד הדו-מפרקי המאפשר הנעת כל מפרק בנפרד.

כ -10% מהגברים וכ – 3% מהנשים באוכלוסייה סובלים ממחלת אבני כליה, בעיקר בגילאי
20- 40.

בשנים האחרונות חלה מהפכה בטיפול באבנים ובהיצרויות בדרכי השתן, עם התקדמות הטכנולוגיה המאפשרת ניתוחים זעיר פולשניים, ללא כל חתך. ניתוחים אלו נעשים כאשר פעולת ריסוק אבנים חוץ גופית אינה מצליחה או אינה אפשרית. במהלך הניתוח חודרים לכליה בנתיב טבעי נכנסים מהשופכה לכיס השתן, משם לשופכן (הצינור המחבר בין כיס השתן לכליה) ולבסוף מגיעים לכליה עצמה.

מדובר בדרך ארוכה ומפותלת הדומה למבוך, אשר מחייבת מכשור מתקדם שיצליח לעבור את כל הנתיב ולהגיע לכל מקום בכליה. בעזרת האורטרוסקופ החדיש, המנתח יכול לטפל באזורים בכליה שקודם לכן לא היו נגישים.

ייחודו של המכשיר החדש הוא שבמהלך הניתוח, המנתח רואה על גבי מוניטור את המבנה הפנימי של הכליה בעזרת מצלמה שמותקנת על המיכשור ומנווט באמצעות שתי ידיות חיצוניות, כאשר כל ידית שולטת על כל מפרק בנפרד. באופן זה מושגת ניידות גבוהה בתוך הכליה.

ד”ר דוד ליפשיץ, מנהל היחידה לאורולוגיה זעיר פולשנית בבי”ח השרון: “השימוש בטכנולוגיה חדישה זו ישפר משמעותית את תוצאות  את תוצאות הניתוחים בשל יכולת הדיוק וההתניידות. כמו-כן זמן הניתוח יתקצר שכן ניתן יהיה להגיע מהר יותר לאבן או להיצרות בכליה”.

רכישת המכשיר התאפשרה הודות לתרומה.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה