מחלות זיהומיות

ה-FDA הזמין את סקירות המחקרים האחרונים שנעשו בסלקוקסיב וולדוקוקסיב והפיץ גם המלצות עדכניות לשימוש בתרופות נוגדות כאבים (FDA )

ה-FDA הזמין אמש את הסקירות של מחקרי המניעה המערבים את שני התכשירים מקבוצת COX-2 של פייזר, הסלקוקסיב (Celecoxib ) וה-valdecoxib (שאינו רשום בארץ), וזאת לאור הדיווחים האחרונים שהתפרסמו על הקשר בין השימוש בתרופות אלה לעלייה בסיכון להתקפי לב ושבץ.

ה-FDA גם מציע לרופאים ולמטופלים לשקול באופן אינדיבדואלי את התועלת מול הסיכון של השימוש בתרופות אלה, כמו גם בכל התרופות מקבוצת ה-COX-2 וה-NSAIDS .

ג’והן ג’ינקס, מנהל היחידה לתרופות חדשות ב-FDA אמר לעיתונאים במסגרת שיחת ועידה שהפעולות שה-FDA ממליץ נועדו להגביל את רישום התרופות הללו מתחת להתוויות המאושרות כיום לתרופות אלה.

במסגרת ההמלצות לרופאים ומטופלים מציע ה-FDA ש:


  • רופאים הרושמים סלקוקסיב או ולדקוקסיב צריכים לשקול את המידע החדש שהתקבל כאשר הם שוקלים את הסיכונים והתועלת לכל מטופל ספציפי. מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לדימומים במערכת העיכול, כאלה שיש להם היסטוריה של אי סבילות ל-NSAIDs , או שאינם מגיבים היטב ל-NSAIDs , ייתכן ויהיה זה נכון להמשיך את הטיפול בהם בתרופות מקבוצת ה-C0X-2 . 

  • יש לקחת בחשבון גורמי סיכון קרדיווסקולרים, ומאידך סיכונים אחרים הקשורים לטיפול ב-NSAIDs .

  • צרכנים המשתמשים בתרופות OTC לשיכוך כאבים, לרבות NSAIDs צריכים להשתמש בתרופות אלה תוך מילוי מלא של ההוראות המופיעות בעלון לצרכן. במידה ויש צורך בשימוש ב-OTC NSAID מעל 10 ימים, יש צורך להגיע להתייעצות עם הרופא לגבי המשך השימוש.

למכתב ה-FDA

להמלצות ה-FDA לציבור

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה