מחלות זיהומיות

הסיכון להתקף לב ולשבץ לאחר זיהום אקוטי או מתן חיסון (NEJM)

קיימות עדויות לכך שדלקת כרונית עלולה לעודד הופעת מחלה טרשתית. במחקר זה נבדק האם זיהום אקוטי ומתן חיסון מגדילים את הסיכון להתרחשות ארועים ווסקולריים בתווך הקצר.

החוקרים בדקו סדרת מקרים של חולים בכדי לבחון את הסיכונים להתקפי לב ולשבץ לאחר מתן חיסונים שכיחים ולאחר זיהומים שהתרחשו באופן טבעי. המחקר התבסס על מאגר נתונים המכיל רישומים רפואיים ממוחשבים אודות יותר מ-5 מיליון חולים.

באנליזה נכללו 20,486 חולים שחוו התקף לב ראשון ו-19,062 חולים שחוו שבץ ראשון שקיבלו חיסון נגד שפעת. לא נמצאה עליה בסיכון ללקות בהתקף לב או בשבץ במהלך התקופה שלאחר מתן חיסונים נגד שפעת, נגד טטנוס, או נגד דלקת-ריאות. אולם, הסיכונים להתרחשות שני הארועים היה גבוה באופן ניכר לאחר איבחון של זיהום מערכתי בדרכי הנשימה והסיכונים הגבוהיםביותר נתקבלו במהלך שלושת הימים הראשונים ( יחס שכיחות להתקף לב של 4.95; ערך 95%CI, 4.43-5.53; יחס שכיחות לשבץ של 3.19; ערך 95%CI, 2.81-3.62). הסיכונים פחתו בהדרגה במהלך השבועות שלאחר מכן. הסיכונים עלו באופן משמעותי גם לאחר איבחון בזיהום בדרכי השתן, אך ברמה פחותה. הממצאים בנוגע להישנות של התקף לב או של שבץ היו דומים לאלה שנתקבלו בנוגע לארוע הראשון.

החוקרים מסיקים כי הממצאים תומכים בכך שזיהומים אקוטייםקשורים לעליה זמנית בסיכון לארועים ווסקולריים. בניגוד לכך, מתן חיסונים נגד שפעת, נגד טטנוס, ונגד דלקת-ריאות אינו גורר עליה הניתנת לצפיה בסיכון להתרחשות ארועים ווסקולריים.


NEJM. 351:2611-2618

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה