מחלות זיהומיות

זיהום ב-HCV מעלה את שיעור התמותה בחולי HIV (ה-Clin Infect Dis)

חוקרים מדווחים כי למרות מתן טיפול אנטי-ויראלי פעיל מאוד (HAART), נראה שזיהום ב-וירוס צהבת C (הוא HCV) מעלה משמעותית את שיעור התמותה בקרב חולים הסובלים מזיהומי HIV. הממצאים עומדים בסתירה לתוצאות מחקר קודם שנערך לפני עידן טיפולי ה-HAART.

אחת החוקרות, ד”ר Guest, מסבירה בראיון כי השפעת הזיהום הנוסף ב-HCV על שיעור ההשרדות של חולי ה-HIV שנויה במחלוקת בשל הימצאות מידע סותר שנאסף בכמה מחקרים קוהורטיים גדולים.

החוקרים בדקו את השפעות הזיהום הנוסף על שיעור ההשרדות ומצאו כי בעידן ה-HAART, ועם מעקב ממושך יותר אחר החולים, נראה שהימצאות הזיהום הנוסף משפיעה לרעה על שיעור ההשרדות של החולים, תוך בקרה על משתנים חשובים העלולים ליצור שינוי בתוצאות.

החוקרים מצאו כי בקרב 970 חולים המודבקים ב-HIV שנבדקו בין ינואר 1997 ומאי 2001, עמדה שכיחות זיהומי ה-HCV על ערך של 31.6%. הימצאות זיהום כפול היתה סבירה יותר משמעותית בחולים שהיו מבוגרים יותר, בחולים ממוצא שחור או בחולים שצרכו סמים בהזרקה.

תוצאות אנליזה מרובת משתנים מעידות כי משך ההשרדות מזמן האיבחון באיידס היה קצר משמעותית בחולים שסבלו מזיהום כפול (ערך HR של 1.84), כמו גם משך הזמן מהאיבחון ב-HIV ועד לפטירה (ערך HR של 2.47).

בסך-הכל, מסכמת ד”ר Guest, סביר שתוצאות שונות מופיעות בספרות בשל הבדלים קוהורטיים ומתודולוגיים בין המחקרים השונים.

Clin Infect Dis 2004;39:1507-1513.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה