מחלות זיהומיות

זיהומים בדרכי השתן שכיחים לאחר לידה בטרם עת

על הרופאים לשים לב לזיהומים אפשריים בדרכי השתן העלולים להופיע בנשים לאחר לידה, בעיקר בקרב נשים שילדו בטרם עת.

אחת החוקרות, ד”ר Saha, מסבירה כי נמצא קשר בין לידה בטרם עת לבין זיהומים בדרכי השתן וכי לא ניתן לקבוע שזיהום בדרכי השתן הוא גורם ללידה בטרם עת, משום שלידה בטרם עת היא תופעה מולטי-פקטוריאלית.  

ד”ר Saha הציגת את התוצאות בועידה העולמית לרפואת משפחה. במחקר הפרוספקטיבי וההשוואתי שערכה קבוצתה השתתפו 100 נשים שילדו בטרם עת ו-100 נשים שילדו בזמן. שתי קבוצות הנבדקות הותאמו מבחינת גיל ומבחינת מספר ההריונות. המחקר בוצע בשני בתי חולים ושכיחות הלידות בטרם עת עמדה על 3.6%.

מתוך 100 הנשים שילדו בטרם עת 31 סבלו מזיהומים בדרכי השתן. מתוך 100 הנשים שילדו בזמן רק 9 סבלו מזיהומים בדרכי השתן.

ד”ר Saha מסבירה כי ההבדל בין שתי הקבוצות היה משמעותי סטטיסטית עם ערך P =.00073. היא ציינה כי על הממצאים לעודד את הרופאים לשאול את הנשים היולדות בטרם עת אודות סימפטומים אפשריים של זיהום בדרכי השתן.

היא מוסיפה כי יש לתת לנשים אלו טיפול נגד הזיהומים לפחות לאחר הלידה וכי שתי קבוצות הנשים קיבלו את אותו טיפול במהלך ההריון ועדיין 20% מכלל הנבדקות ילדו בעת שסבלו מזיהומים בדרכי השתן.

במחקר לא השתתפו נשים שסבלו מדימומים במהלך ההריון או מאי-תקינויות מולדות של הרחם. זיהומים בדרכי השתן הוגדרו על-פי הסימפטומים עליהם דיווחו החולות וכן על-פי תוצאות בדיקות המעבדה. בעת ההרשמה למחקר נשאלו הנבדקות אודות סימנים וסימפטומים של זיהומים בדרכי השתן.

ד”ר Saha מציינת כי האורגניזם השכיח ביותר שנמצא בתרביות היה Escherichia coli. החולות טופלו לרוב באמצעות cephalexin, למרות שהתרופה שהראתה את הרגישות המירבית היתה gentamycin.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה