מחלות זיהומיות

נראה שמתן moxifloxacin שווה ערך לטיפול הסטנדרטי בטיפול בזיהומים בעור ובבטן

טיפול ניסיוני במינון חד-יומי של moxifloxacin פועל טוב לפחות כמו הטיפול הסטנדרטי של מתן piperacillin-tazobactam באופן תוך ורידי יחד עם amoxicillin-clavulanate דרך הפה בטיפול בזיהומי עור מסובכים ובזיהומים של הבטן.

החוקר הראשי, ד”ר Giordano, מסביר כי נמצא שלשני סוגי הטיפולים יעילות דומה וכי משום ש-moxifloxacin ניתן באופן חד-יומי, גם במתן תוך-ורידי וגם במתן דרך הפה, הוא נוח יותר מבחינת הצוות המטפל ומבחינת הענות החולה.

הטיפול הסטנדרטי בזיהומי עור מסובכים הוא מתן piperacillin-tazobactam באינפוזיה לוריד כ-304 פעמים ביום, ולאחריו מתן amoxicillin-clavulanate, מסביר החוקר בעת הצגת הממצאים בכנס המדעי אודות תרופות אנטי-בקטריאליות וכמותרפיות.

למחקר הפרוספקטיבי, כפול הסמיות ורב המרכזי נרשמו חולים מאושפזים שסבלו מזיהומי עור מסובכים או מזיהומים הקשורים במבנה העור, שהשכיחים שבהם היו מורסות, צלוליטיס וזיהומי רגליים סוכתריים.

החוקרים חילקו באקראי 180 חולים לקבלת moxifloxacin במינון של 400 מ”ג בכל 24 שעות, ו-187 חולים לטיפול הסטנדרטי ב-piperacillin-tazobactam לוריד במינון של 3.0/0.375 גרם בכל 6 שעות ולאחר מכן amoxicillin-clavulanateדרך הפה במינון של 800 מ”ג בכל 12 שעות. כל חולה טופל במהלך 7-14 ימים.

שיעור הריפוי הכללי היה 79.4% בקבוצת ה-moxifloxacin ו-81.8% בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, דבר המעיד כי מתן טיפול ה-moxifloxacin לא נפל ברמתו מהטיפול הרגיל ומגיע לערך נקודת הסיום העיקרית של המחקר. שכיחות תופעות הלוואי הקשורות בטיפול היתה דומה בשתי קבוצות הנבדקים.

מחקר נוסף שהוצג הראה ממצאים דומים בשימוש ב-moxifloxacin בקרב חולים שסבלו מזיהומים רציניים בבטן.

החוקר שהציג את הממצאים, פרופסור Power, מסביר כי מתן moxifloxacin באופן תוך-ורידי או דרך הפה נסבל היטב ונמצא יעיל לפחות כמו מתן תוך ורידי של piperacillin-tazobactam שלאחריו טיפול באמצעות amoxicillin-clavulanate בחולים שסבלו מזיהומים מסובכים בתוך הבטן, כולל מורסות תוך-בטניות.

הוא מדגיש כי מדובר בחולים שלא רק סבלו מזיהומים שונים אלא גם עברו ניתוח בשל הזיהום או בכדי לטפל בגורם הראשוני לזיהום, כמו דלקת תוספתן או דלקת צפק.  

החוקר מסביר כי מטרת המחקר הפרוספקטיבי, כפול הסמיות משלב 3 היתה לקבוע האם ניתן להשתמש ב-moxifloxacin בטיפול במצבים אלה, תוך כוונה לקבל התוויה של ה-FDA.

החולים דורגו על-פי חומרת מחלתם (דרוג APACHE II) וחולקו באקראי לקבלת אחד משני הטיפולים: 182 חולים קיבלו moxifloxacin לתוך הוריד או דרך הפה במינון של 400 מ”ג בכל 24 שעות, ו-197 חולים קיבלו מרשם סטנדרטי של piperacillin-tazobactam לתוך הוריד במינון של 3.0/0.375 גרם בכל 6 שעות עם או בלי מתן amoxicillin-clavulanate במינון של 800 מ”ג / 114 מ”ג בכל 12 שעות, במהלך 5-14 ימים.

שיעור הריפוי הקליני הכולל באוכלוסית כוונת הטיפול עמד על 51.2% בקבוצת ה-moxifloxacin ועל 53% בקבוצת ה-piperacillin-tazobactam. אולם, הטיפול הניסיוני באמצעות moxifloxacin נמצא יעיל יותר בקרב חולים שסבלו מזיהומים שנרכשו בבית החולים – 81.5% בהשוואה ל-54.8% במתן הטיפול הסטנדרטי. הבדל זה היה משמעותי ברמה של P =.01.

רופא אחר שהשתתף בכנס, ד”ר Malangoni, מציין כי בנוסף ליעילות ולפרופיל הבטיחות של מתן moxifloxacin דרך הוריד או דרך הפה, אופן המתן החד-יומי של התרופה נוח יותר.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה